سینمای جهان

اولین واکنش‌ها به فیلم «بابیلون» دیمین شزل

فیلمی عجیب، افراطی و شلخته، اولین واکنش‌ها به فیلم «بابیلون» (Babylon) دیمین شزل با بازی «مارگو رابی»، «برد پیت» منتشر شد.

فیلم «بابیلون» (Babylon) «دیمین شزل» با بازی «مارگو رابی»، «برد پیت» و بسیاری دیگر ممکن است بحث‌برانگیزترین فیلم سال باشد. تازه‌ترین ساخته کارگردان «شلاق» (Whiplash) و «لا لا لند» (La La Land) فیلمی بیش از سه ساعته است و داستانی در مورد هالیوود روایت می‌کند. شزل می‌گوید این فیلم را از «پدرخوانده» (The Godfather) و «زندگی شیرین» (La Dolce Vita) الهام گرفته است.

اولین واکنش‌ها به «بابیلون» تردیدهایی را نسبت به درخشش آن در فصل اهدای جوایز به وجود آورده است. «کلیتون دیویس» از نشریه «ورایتی» این فیلم را «تجربه‌ای پرانرژی و برخاسته از کوکائین» توصیف می‌کند و می‌نویسد:‌ ««بابیلون» مثل این است که یک نفر داستان «سدوم و گموره» را برای دیمین شزل نقل کرده و او گفته باشد: «مثل آب خوردن است!»» این منتقد اضافه می‌کند: «نیمه اول فیلم عالی است. احتمالاً بهترین فیلم تاریخ از نظر اینترنت خواهد بود.» نویسنده دیگری از همین نشریه فیلمسازی شزل را «شگفت‌انگیز» خوانده است.

«جف نلسون» منتقد «چیت‌شیت» می‌گوید «بابیلون» یک «فیلم حماسی هالیوودی جسورانه است که حواس را بهت‌زده می‌کند.» منتقد «یاهو» از سوی دیگر فیلم را «حقیقتاً عجیب‌ترین و افراطی‌ترین نامه عاشقانه به هالیوود» می‌داند.

«اسکات منزل» نقد منفی‌تری به فیلم وارد کرده و آن را «یک شلختگی جاه‌طلبانه» نامیده است: «مارگو رابی تلاش‌اش را می‌کند اما فیلمنامه ناامیدش می‌کند. نامه‌ای عاشقانه به سینما که باعث شد از سینما بیزار شوم.»

«اریک وبر» منتقد «اواردز ایس» می‌نویسد: «خبر بدی – واقعاً بد – برای شما دارم، «بابیلون» یک فیلم شلختگی در منتها درجه، فاجعه‌ای از لحاظ لحن، و به راحتی بدترین فیلم دیمین شزل و یکی از بدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ است.»

با این حال بسیاری از منتقدینی که فیلم را دیده‌اند از بازی «مارگو رابی» ستایش کرده‌اند و او را بهترین جنبه «بابیلون» دانسته‌اند.

«بابیلون» ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ در ایالات متحده و در ماه ژانویه در بریتانیا اکران خواهد شد.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا