سینمای جهان

چینی‌ها «آواتار ۲» را تماشا می‌کنند

«آواتار: راه آب» در سینماهای چین هم به نمایش درمی‌آید و تاریخ اکران آن در سینماها تعیین شده است.

به نقل از ورایتی، استودیو قرن بیستم با انتشار یک پست رسمی اعلام کرد در چین هم می‌تواند «آواتار: راه آب» را اکران کند. این شرکت همچنین یک تریلر و یک پوستر جدید از فیلم را به اشتراک گذاشت.

دنباله جیمز کامرون بر حماسه علمی تخیلی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ از ۱۶ دسامبر و هم‌زمان با اکران آن در دیگر کشورها و آمریکا؛ در چین هم راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود و هم به صورت معمولی و  هم آیمکس اکران خواهد داشت.

اولین «آواتار» اکنون عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در گیشه‌های جهانی را بدون توجه به تورم در اختیار خود دارد. از مجموع فروش ۲.۷۴ میلیارد دلاری آن فیلم، تقریباً ۲۰۲ میلیون دلار از فروش در چین در دو نوبت اکران اولیه و اکران مجدد آن در سال ۲۰۲۱ به دست آمده است.

می‌توان انتظار داشت اکران «آواتار: راه آب» هم با اشتیاق زیادی در بین آن دسته از تماشاگرانی که طرفدار فیلم اول بودند، مواجه شود. جیمز کامرون کارگردان فیلم نیز در چین جایگاه بالایی دارد.

«تایتانیک» دیگر ساخته موفق کامرون هم‌زمان با سایر نقاط جهان در چین اکران نشد و سال ۱۹۹۸ اکران محدودی داشت و در شبکه‌های تلویزیونی چین پخش شد؛ ولی نسخه ترمیم شده سه بعدی آن سال ۲۰۱۲ در چین اکران شد و در اولین آخر هفته اکرانش ۵۸ میلیون دلار فروش کرد.

چین در دهه ۲۰۱۰ جایگاهی قابل اعتماد برای فیلم‌های آمریکایی بود اما در سال‌های اخیر دسترسی هالیوود به بازار چین قطع شده زیرا اقتصاد فیلم‌سازی خود چین گسترش یافته و ملاحظات سیاسی نیز سنگین‌تر از پیش شده است. از سال ۲۰۱۹ تاکنون هیچ فیلمی از مارول در چین اجازه اکران به دست نیاورده است.

مقامات چینی امسال تنها به تعداد انگشت شماری از فیلم‌های خارجی مجوز اکران داده‌اند و به نظر می‌رسد این هم بخشی از جنگ سرد دیپلماتیک و اقتصادی باشد که در روابط آمریکا و چین حاکم شده است.

گنجاندن «آواتار ۲» در برنامه اکران چین در حالی که امسال کمبود عناوین بین‌المللی و محلی از همیشه کمتر بوده می‌تواند عامل تسکین بزرگی برای سینماداران چینی هم باشد؛ زیرا شیوع ویروس جدید کووید در چین همچنان موجب قرنطینه می‌شود.

طبق آمار جدید باکس آفیس چین امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشت و تنها هفته گذشته از مرز ۴ میلیارد دلار عبور کرد.

در عین حال استودیو قرن بیستم و شرکت مادر دیزنی سازنده فیلم «آواتار ۲» هم نفس راحتی می‌کشد که اجازه اکران در چین را کسب کرده تا بتواند هزینه‌های بالای تولید فیلم را تامین کند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا