سینمای جهان

فروش جهانی فیلم آواتار 2 از مرز یک میلیارد دلار

فروش جهانی فیلم Avatar: The Way of Water به کارگردانی جیمز کامرون پس از تنها ۱۴ روز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

مدتی می‌شود که فیلم Avatar: The Way of Water روی پرده‌های سینما رفته و این فیلم تاکنون انتخاب اول سینماروها در تعطیلات کریسمس امسال بوده است. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم آواتار 2 رسما به جمع فیلم‌های یک میلیاردی پیوست. فروش جهانی فیلم Avatar 2 طبق انتظار روز گذشته رسما از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم بتواند تنها در طول ۱۴ روز به این موفقیت دست پیدا کند. بدون شک این اتفاق برای دیزنی و صاحبان سینما اتفاق و خبر بسیار خوبی است.

فیلم Avatar: The Way of Water تاکنون بیش از ۱/۰۳۰ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۳۱۷/۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۷۱۲/۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. از زمان اکران فیلم Spider-Man: No Way Home در دسامبر گذشته، هیچ فیلمی نتوانسته بود به این سرعت به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کند. البته بدون شک نمایش فیلم Avatar: The Way of Water در کشور چین که تاکنون در آن ۱۰۸ میلیون دلار فروش کرده، در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است.

فروش جهانی فیلم آواتار 2 از مرز یک میلیارد دلار

فیلم آواتار 2 Avatar: The Way of Water بدون درنظرگرفتن هزینه تبلیغات، با بودجه‌ای در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار تولید شده است و این فروش می‌تواند خبر خوبی برای ساخت دنباله‌های فیلم آواتار باشد؛ چرا که ساخت قسمت چهارم و پنجم فیلم Avatar به موفقیت قسمت دوم و سوم این فیلم بستگی دارد. قسمت اول فیلم Avatar با درنظرگرفتن اکران‌های دوباره‌اش تاکنون ۲/۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده و همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان است.

فیلم Avatar 3 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، فیلم Avatar 4 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) و فیلم Avatar 5 در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷)، ‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های جدید فیلم Avatar بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. علاوه‌‌بر کارگردانی، کامرون به‌همراه جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، وظیفه نوشتن هر چهار دنباله فیلم آواتار را نیز بر عهده دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
زومجی

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا