سینمای جهان

مایکل داگلاس نخل طلای افتخاری کن را دریافت می‌کند

جشنواره فیلم کن 2023 امسال با اهدای نخل طلای خود به مایکل داگلاس از این بازیگر تجلیل می‌کند.

به نقل از ورایتی، جشنواره کن اعلام کرد مایکل داگلاس بازیگر سرشناس امسال بار دیگر راهی این جشنواره می‌شود تا در مراسم افتتاحیه در روز ۱۶ می با دریافت نخل طلای کن تجلیل شود.

داگلاس اولین بار در سی‌ودومین دوره جشنواره کن در سال ۱۹۷۹ با «سندرم چینی» ‌ساخته جیمز بریجز حضور یافت. سال ۱۹۹۲ او برای «غریزه اصلی» و سال بعد برای «سقوط» در جشنواره حاضر بود. وی چند سال پیش هم با «پشت شمعدان» ساخته استیون سودربرگ در کن حضور یافته بود.

این بازیگر ۷۸ ساله در بیانیه‌ای با توصیف کن به عنوان بستری فوق‌العاده برای سازندگان جسور گفت که این جشنواره همواره به وی یادآوری کرده که جادوی سینما فقط آنچه روی پرده می‌بینیم نیست بلکه در توانایی آن در تاثیرگذاری بر مردم جهان است.

اولین کار مایکل داگلاس به عنوان تهیه کننده در فیلم «پرواز برفراز آشیانه فاخته» بود که به کارگردانی میلوش فورمن ۹ نامزدی اسکار کسب کرد و بهترین فیلم سال ۱۹۷۵ شد.

او به عنوان بازیگر نیز با رابرت زمکیس در «رمانس سنگ» در سال ۱۹۸۴، ««باران سیاه» ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۹ و «افشاگری» ساخته بری لوینسون در سال ۱۹۹۴ همکاری کرد. او اسکار بهترین بازیگر مرد را سال ۱۹۸۷ برای بازی در نقش گوردون گکو در فیلم «وال استریت» اولیور استون دریافت کرد. دنباله این فیلم با عنوان «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» در شصت و سومین دوره جشنواره کن در سال ۲۰۱۰ در بخش خارج از رقابت نمایش داده شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا