سینمای جهان

روایت «آلن استرادا» که به بازدید تایتانیک رفت

بازیگری که سال گذشته با زیردریایی تایتان سفر کرده، عنوان کرد این زیردریایی به مدت دو ساعت ارتباط خود را با کشتی کنترل از دست داده بود.

«آلن استرادا» در یک ویدئو یوتیوب که توسط رویترز گزارش شده، گفت در سفری که سال گذشته با زیردیایی تایتان برای غواصی در اطراف کشتی تایتانیک داشته، منبع انرژی زیردریایی به طور غیرمنتظره‌ای قطع شده و همین امر زمان او را برای بازدید از کشتی غرق‌شده تایتانیک کوتاه کرده است.

دیلی میل گزارش داد که او سال گذشته ۱۵۰ هزار دلار برای غواصی در کنار کشتی تایتانیک پرداخت کرده است. با وجود این مسائل، این بازیگر به دیلی میل گفت که قبل از سفر از خطرات غواصی آگاه شده است و بیان کرد: بدیهی است که بزرگترین نگرانی من از دست دادن جانم بود. ما از خطراتی که می‌پذیریم آگاه هستیم. این تعجب‌آور نیست.

روز یکشنبه، پنج نفر با زیردریایی تایتان برای بازدید از بقایای کشتی غرق‌شده تایتانیک به عمق اقیانوس رفتند که دو ساعت پس از آغاز سفر ارتباطش با کشتی روی سطح آب قطع و ناپدید شد. تیم‌های جست‌وجو روزهای بعد را صرف جست‌وجوی منطقه در تلاش برای یافتن این زیردریایی کردند.

روز پنجشنبه، آوارهایی در نزدیکی لاشه کشتی تایتانیک کشف شد که گارد ساحلی ایالات متحده می‌گوید متعلق به زیردریایی تایتان متعلق به کمپانی «OceanGate» است و مرگ هر پنج سرنشین ناپدیدشده آن نیز تایید شد.

«آلن استرادا» اولین مسافری نیست که در مورد مسائل مربوط به زیردریایی و نگرانی‌های ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. «مایک ریس» نویسنده مجموعه انیمیشن‌های «سیمپسون‌ها» که چهار غواصی با زیردریایی تایتان داشته است، گفت که در سفرهایش مشکلات ارتباطی وجود داشته است. او به «سی‌ان‌ان» گفت: من آن‌قدر که آب‌های عمیق را مقصر می‌دانم زیردریایی را مقصر نمی‌دانم.

«جیمز کامرون» کارگردان فیلم معروف «تایتانیک» که برای ساختن این فیلم در سال ۱۹۹۷ در مجموع ۳۳ بار برای بازدید از کشتی غرق‌شده غواصی کرده و مستندی هم درباره این جست‌وجوها ساخته، درباره فاجعه زیردریایی تایتان گفت: بسیاری از افراد جامعه مهندسی در مورد این زیردریایی بسیار نگران بودند و حتی نامه‌هایی به شرکت نوشته و اعلام کرده بودند این زیردریایی برای حمل مسافر بیش از حد تجربی است و نیاز به تاییدیه‌های بیشتری دارد.

این کارگردان آمریکایی همچنین گفت: از شباهت این فاجعه به خود فاجعه تایتانیک شگفت‌زده‌ام. آن‌جا هم بارها به کاپیتان درباره کوه یخ پیش روی کشتی هشدار داده شد، و با این حال او در یک شب بدون ماه با سرعت تمام داخل یک میدان یخ شد و در نتیجه بسیاری جان باختند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا