سینمای جهان

«ماتریکس ۵» در دست ساخت است

برادران وارنر ساخت «ماتریکس ۵» را تایید کردن و بیان کردن «لانا واچوفسکی» جزو تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه می‌باشد.

«درو گدار» نویسنده نامزد اسکار «مریخی» (The Martian) که فیلم «کلبه‌ای در جنگل» (The Cabin in the Woods) را کارگردانی کرده قسمت پنجم «ماتریکس» (The Matrix) را برای برادران وارنر می‌سازد. «لانا واچوفسکی» نویسنده و کارگردان چندگانه یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی ماتریکس ۵ به نویسندگی و کارگردانی گدار است.

بازگشت «کیانو ریوز»، «کری آن-ماس»، «لورنس فیشبورن»، «هوگو ویوینگ» و «جیدا پینکت اسمیت» تا این لحظه در ماتریکس ۵ تأیید نشده است.

گدار می‌گوید: «اغراق نیست اگر بگویم فیلم‌های «ماتریکس» سینما و زندگی من را دگرگون کردند. هنر لیلی و لانا هر روز الهام‌بخش من است و بسیار خوشحالم که فرصت روایت داستان در دنیای آن‌ها را دارم.»

فیلم‌های «ماتریکس» درباره یک هکر بود که توسط یک غریبه به یک دنیای زیرزمینی مجازی وارد می‌شود و نبردی عظیم میان خیر و شر را کشف می‌کند. سکانس‌های اکشن و جلوه‌های ویژه قسمت اول «ماتریکس» در سال ۱۹۹۹ انقلابی در فیلمسازی ایجاد کرد.

گدار برای فیلم «مریخی» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است. آن فیلم به کارگردانی «ریدلی اسکات» نامزد شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد و گلدن گلوب بهترین فیلم را دریافت کرد. گدار فیلم‌های دیگری چون «کلاورفیلد» (Cloverfield) و «جنگ جهانی زد» (World War Z) را در کارنامه دارد. او نویسندگی را در دهه ۱۹۹۰ با سریال «بافی خون‌آشام‌کش» (Buffy the Vampire Slayer) آغاز کرد و سپس به سریال‌های «جای خوب» (The Good Place)، «گمشده» (Lost) و بسیاری دیگر پیوست.

چهار فیلم «ماتریکس» تا امروز ۱.۸ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته‌اند و برنده چهار جایزه اسکار شده‌اند. قسمت چهارم با عنوان «رستاخیزهای ماتریکس» (The Matrix Resurrections) در سال ۲۰۲۲ و نزدیک به دو دهه پس از اکران سه‌گانه اول پخش شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا