فیلمنامه «بتمن ۲» تکمیل شد اما حضور فیلمبردار نامشخص است

مت ریوز اعلام کرد که فیلمنامه «بتمن ۲» تکمیل شده است، اما هنوز مشخص نیست که گریک فریزر، فیلمبردار برنده اسکار، در فیلم حضور خواهد داشت یا خیر.

به گزارش سینما شارپ، شب گذشته اسپین‌آف «بتمن» از شبکه HBO به نام «پنگوئن» از این شبکه و سرویس MAX پخش شد. همان‌طور که طرفداران متوجه شده‌اند، این سریال به جای یک مجموعه ابرقهرمانی، بیشتر شبیه به یک نمایش جنایی است که شباهت‌هایی به «سوپرانوز» دارد، با این تفاوت که در شهر گاتهام جریان دارد. این سریال تیره، خشن و طنزآمیز است و به داستان شخصی از ظهور اوز کاب، معروف به پنگوئن (کالین فارل که به‌سختی زیر پروتزها قابل تشخیص است) به‌عنوان رئیس جاه‌طلب دنیای زیرزمینی جنایت می‌پردازد.

البته تمامی عوامل اصلی سریال از جمله خالق آن لورن لفرانک، فارل و تهیه‌کننده اجرایی مت ریوز در حال تبلیغ این سریال هستند. ریوز، به‌ویژه، جزئیاتی از دنباله فیلم «بتمن قسمت دوم» فاش کرده است.

چندین سال از بین فیلم‌های «بتمن» گذشته است. فیلم اول ریوز در سال 2022 اکران شد و چهار سال طول می‌کشد تا قسمت دوم که قرار است در اکتبر 2026 اکران شود، ساخته شود. با این حال، ریوز می‌گوید که فیلمنامه تکمیل شده است، که اغلب نوشتن آن برایش مدتی طول می‌کشد و تولید فیلم سال آینده آغاز خواهد شد.

ریوز اطلاعات زیادی از فیلم فاش نکرد، اما اشاره کرد که «یک دوره زمانی» وجود دارد که قسمت دوم از آن به بعد در مقایسه با فیلم اول و سریال تلویزیونی می‌پردازد. او در مصاحبه‌ای با Entertainment Weekly گفت: «اوز یکی از نقاط ورود به فیلم است. نمی‌توانم بگویم از آنجا به کجا می‌رود، جز اینکه ما خیلی هیجان‌زده‌ایم.»

حداقل تأیید شده است که فارل برای دومین فیلم باز خواهد گشت و این سومین بار است که او نقش پنگوئن را بازی می‌کند.

با اینکه بتمن رابرت پتینسون و بروس وین در سریال «پنگوئن» ظاهر نمی‌شوند، ریوز گفت که مخالف حضور احتمالی این شخصیت در یک سریال آینده نیست.

ریوز گفت: «این بدان معنا نیست که هرگز بتمن یا بروس یا چیزی شبیه به آن در سریالی آینده حضور نداشته باشد. لورن و من صحبت کردیم: آیا می‌خواهیم راهی پیدا کنیم که راب به نوعی در این نمایش باشد؟ اما این فقط یک فکر بعدی بود.»

یکی از سؤالات مهم پیرامون «بتمن قسمت دوم» این است که آیا گریک فریزر، فیلمبردار برنده جایزه اسکار، بازخواهد گشت یا نه. او نقش مهمی در ظاهر و حس فیلم اول داشت، اما در مصاحبه‌ای با Collider، ریوز گفت که مطمئن نیست آیا فریزر در دسترس خواهد بود یا خیر.

وقتی از ریوز پرسیده شد که آیا فریزر بازخواهد گشت یا نه، او پاسخ داد: «نمی‌دانم. امیدوارم که زمان‌بندی مناسب باشد، اما در واقع هنوز نمی‌دانم. ما هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که از این موضوع مطمئن باشیم. امیدوارم که این‌گونه باشد، زیرا من عاشق کار با او هستم. فکر می‌کنم او بهترین است. در واقع، او در سریال هم کمی دخیل بود، زیرا من گفتم که می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که DNA فیلم با آنچه در سریال به عنوان صدای بصری خودمان یافتیم، هماهنگ باشد.»

تا این لحظه، ریوز اشاره کرده است که حداقل یک اسپین‌آف دیگر از بتمن در حال توسعه است، اما تاکنون دو سریال، یکی درباره پلیس‌های گاتهام و دیگری درباره آسایشگاه آرکهام، جلو نرفته‌اند. ریوز در مصاحبه با Entertainment Weekly گفت که HBO به دنبال شخصیت‌های برجسته مانند پنگوئن است، بنابراین احتمالاً اگر سریال دیگری ساخته شود، ممکن است حول محور یک شخصیت شرور دیگر باشد.

در پایان، پادکست رسمی «پنگوئن» منتشر شده است. این قسمت شامل یک مصاحبه عالی با ریوز، لفرانک، کالین فارل و دیگران است. حتماً به آن گوش دهید.

 

خروج از نسخه موبایل