تجلیل از آنجلینا جولی با جایزه Maltin Modern Master در جشنواره سانتا باربارا

آنجلینا جولی به دلیل تأثیرگذاری و مشارکت‌هایش در صنعت سینما، در جشنواره فیلم سانتا باربارا با جایزه ویژه Maltin Modern Master تقدیر خواهد شد.

به گزارش سینما شارپ، جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا در چهل‌اُمین دوره خود در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۵، آنجلینا جولی را با اهدای جایزه Maltin Modern Master مورد تقدیر قرار خواهد داد.

این جایزه که در سال ۱۹۹۵ پایه‌گذاری شد، به منظور تجلیل از فیلم‌سازانی که از طریق مشارکت‌های برجسته خود، تغییرات قابل توجهی در صنعت فیلم ایجاد کرده‌اند، اهدا می‌شود. در سال ۲۰۱۵ این جایزه به افتخار منتقد فیلم و مجری دیرینه‌ی این جشنواره، لئونارد مالتین، به نام او تغییر نام داد.

لئونارد مالتین در مورد جولی گفت: «آنجلینا جولی چه در مقام بازیگر و چه در مقام کارگردان، انتخاب‌های جسورانه‌ای می‌کند. او همیشه سطح انتظارات را بالا می‌برد و در هر دو حوزه با موفقیت عمل می‌کند. مشتاقانه منتظرم که در سانتا باربارا کارنامه حرفه‌ای او را با او مرور کنم.»

آنجلینا جولی به فهرست گیرندگان پیشین این جایزه می‌پیوندد، که شامل چهره‌هایی چون جیمی لی کورتیس، نیکول کیدمن، خاویر باردم، رابرت داونی جونیور، دنزل واشنگتن، کیت بلانشت، جرج کلونی، کریستوفر پلامر، کریستوفر نولان، جیمز کامرون، کلینت ایستوود و پیتر جکسون هستند.

لیست بلندبالای فیلم‌های جولی شامل آثاری مانند مالیفیسنت، Girl, Interrupted، Challenging و آقا و خانم اسمیت است. آخرین اجرای او در فیلم زندگی‌نامه‌ای ماریا کالاس به کارگردانی پابلو لارین با عنوان ماریا، توسط منتقد فیلم ورایتی، اوون گلیبرمن، تحسین شده است. او این اجرا را با عنوان «قدرتمند، مرموز و ترکیبی از نیروی خلاق یک دیوای نابغه و آتش احساسات یک زن خطرناک» توصیف کرد. گلیبرمن همچنین افزود که جولی برای اولین بار پس از سال‌ها، بار دیگر یادآور شد که بازیگری جدی و با قدرت زیرکانه‌ای است.

چهل‌اُمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا از ۴ تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد. رویدادهای جشنواره مانند نمایش فیلم‌ها، پرسش و پاسخ با فیلمسازان، بزرگداشت‌های ستارگان و پنل‌های صنعت سینما در تئاتر ریورا، مرکز فیلم SBIFF و تئاتر آرلینگتون برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل