انتقاد جیمز کامرون از ارزش‌های تولیدی «ترمیناتور» پس از ۴۰ سال

جیمز کامرون، پس از ۴۰ سال هنوز برخی از جنبه‌های «ترمیناتور» را به‌ویژه از نظر تولیدی، «خجالت‌آور» می‌داند، اما از موفقیت آن راضی است.

به گزارش سینما شارپ، «ترمیناتور» شاید جیمز کامرون را در سال ۱۹۸۴ وارد نقشه هالیوود کرده باشد، اما پس از گذشت چهل سال، همچنان ارزش‌های تولیدی فیلم او را آزار می‌دهد. به گزارش EW از طریق امپایر، کامرون هنوز هم انتقاداتی به فیلمی که باعث شهرت او شد دارد. تعجبی ندارد که از کارگردانی که علاقه‌مند به بازبینی و بازسازی فیلم‌های خود است، چنین انتقاداتی شنیده شود؛ اما آیا جیمز کامرون هرگز از موفقیت‌های خود راضی بوده است؟

کامرون در مصاحبه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد فیلم علمی-تخیلی «ترمیناتور» به امپایر گفت: «من این فیلم را به‌عنوان یک اثر مقدس نمی‌بینم، مطمئناً این‌طور نیست. الان به آن نگاه می‌کنم و بخش‌هایی از آن واقعاً خجالت‌آور است، و بخش‌هایی از آن هم هست که با توجه به منابعی که داشتیم، فکر می‌کنم خوب از پسش برآمدیم.» کامرون این فیلم را در سال ۱۹۸۴ با بودجه ۶.۴ میلیون دلاری ساخت؛ مبلغی کم برای آن زمان. اما «ترمیناتور» به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و در طول اکران خود ۷۸.۳ میلیون دلار فروش کرد، و کامرون را به‌عنوان یک کارگردان نویدبخش معرفی کرد.

اما مشکلات کامرون با فیلم چیست؟ نه تعجبی دارد و نه غافلگیرکننده که مسئله اصلی «فقط ارزش تولید» فیلم است که هنوز او را ناراحت می‌کند. او می‌گوید: «من با هیچ‌کدام از دیالوگ‌ها مشکلی ندارم. اما به نظر می‌رسد که افراد زیادی درباره دیالوگ‌هایی که من می‌نویسم احساس خجالت می‌کنند.»

با اینکه کامرون هنوز از برخی جنبه‌های فیلم خود انتقاد دارد، او همچنان از برخی تصمیمات خلاقانه‌ای که در آن گرفته، به‌ویژه انتخاب آرنولد شوارتزنگر برای نقش اصلی، راضی است. شوارتزنگر ابتدا برای نقش قهرمان فیلم، کایل ریس، انتخاب شده بود، اما پس از ملاقات با او، کامرون تصمیم گرفت که او نقش ترمیناتور را بازی کند. «ما حتی یک خط از دیالوگ‌ها را تغییر ندادیم، اما ناگهان او به این شخصیت قدرتمند تبدیل شد؛ یک بولدوزر انسانی.»

کامرون اخیراً نسخه ۴K فیلم را برای چهلمین سالگرد آن بازسازی کرده که اکنون برای علاقه‌مندان قابل خریداری است.

 

خروج از نسخه موبایل