زک اسنایدر: “واچمن” به من بیشترین افتخار را می‌دهد

زک اسنایدر، کارگردان مشهور، فاش کرد که بیشترین افتخار خود را به فیلم کمیک بوکی "واچمن" می‌داند و آن را بهترین اقتباس خود می‌داند.

به گزارش سینما شارپ، زک اسنایدر معتقد است که فیلم “واچمن” بهترین فیلم کمیک بوکی او است.

این کارگردان ۵۸ ساله چندین فیلم پرطرفدار در این ژانر را کارگردانی کرده است، از جمله “مرد پولادین” و “بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت”، اما او اکنون فاش کرده است که به فیلم سال ۲۰۰۹ خود – که با بازی پاتریک ویلسون و جفری دین مورگان همراه بود – بیشتر از همه افتخار می‌کند. او احساس می‌کند این فیلم “تمیزترین و رضایت‌بخش‌ترین” انتقال از یک اثر کمیک به فیلم بوده است.

در گفت‌وگو با ComicBook.com، اسنایدر گفت: “خب، به شکل عجیبی، من به این موضوع دوگونه نگاه می‌کنم. یک جنبه این است که البته، “مرد پولادین”، “بتمن علیه سوپرمن”، “لیگ عدالت” چیزهای خودشان را دارند… نمی‌دانم که آیا این‌ها برای من به معنای کلاسیک فیلم‌های کمیک بوکی هستند یا نه. اما می‌توانم بفهمم چرا مردم آن‌ها را به این شکل می‌بینند چون این‌ها شخصیت‌های کمیک هستند و از ایده‌های من درباره شخصیت‌های کمیک نشأت گرفته‌اند.”

او ادامه داد: “اما اگر بخواهم بگویم، احتمالاً “واچمن” برای من بهترین است. فرایند اقتباس از کمیک به طراحی فیلم و تمام چیزهایی که در این مسیر اتفاق افتادند، باعث شد “واچمن” تمیزترین و رضایت‌بخش‌ترین انتقال از یک ماده اقتباسی باشد.”

از زمانی که کارش در دی‌سی استودیوز به پایان رسید، اسنایدر به نتفلیکس منتقل شد تا روی فرانچایز علمی تخیلی خود، “ماه شورشی” کار کند. او “قسمت اول: کودک آتش” را در دسامبر ۲۰۲۳ منتشر کرد و ادامه آن، “قسمت دوم: تقدیم‌دهنده زخم‌ها”، چهار ماه بعد از آن منتشر شد.

هر دو فیلم با نقدهای سنگینی مواجه شدند و اسنایدر اعتراف کرد که از “واکنش‌های اغراق‌آمیز” نسبت به کارهایش شگفت‌زده شده است.

او به روزنامه مترو گفت: “واکنش‌ها به فیلم‌های من معمولاً واکنش‌های بزرگ و اغراق‌آمیزی هستند.”

او ادامه داد: “حتی درباره “ماه شورشی – قسمت اول”، من می‌گفتم، “این فیلم خیلی جنجالی نیست.” اما خیلی‌ها واکنش‌های عجیبی نسبت به آن داشتند. و من فقط می‌گفتم، “نمی‌فهمم!””

او افزود: “من عصبانی نیستم، اما شرایط همین است.”

خروج از نسخه موبایل