اندی سرکیس در حال کار بر روی پروژه‌ای با استفاده از «شخصیت‌های هوش مصنوعی»

اندی سرکیس، بازیگر و کارگردان برجسته، پروژه‌ای جدید را آغاز کرده که از شخصیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به کارگیری فناوری‌های نوین را ضروری می‌داند.

به گزارش سینما شارپ، در طول دوران حرفه‌ای خود، چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان کارگردان، اندی سرکیس همیشه از استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای هنر ترسی نداشته است. به گفته او، هوش مصنوعی نیز فقط یکی دیگر از فناوری‌هایی است که باید کاوش شود و سرکیس قصد دارد یکی از افرادی باشد که این مسیر را دنبال می‌کند.

در سخنرانی خود در کنفرانس حزب کارگر بریتانیا (به نقل از ددلاین)، سرکیس فاش کرد که در حال کار بر روی یک پروژه سینمایی جدید است که شامل «شخصیت‌های هوش مصنوعی» می‌شود. او تأکید کرد که به اندازه بسیاری از همکاران خود در دنیای فیلم‌سازی از استفاده از هوش مصنوعی در فیلم‌ها نمی‌ترسد.

سرکیس جزئیات زیادی از فیلم جدیدش ارائه نداد، اما آن را به عنوان یک «داستان روایی» توصیف کرد که با شخصیت‌های دو بعدی شروع می‌شود که توسط بازیگران واقعی صداگذاری می‌شوند و سپس «به دنیای واقعیت افزوده» وارد می‌شوند.

او اضافه کرد: «در این نقطه، آن‌ها به ‘شخصیت‌های هوش مصنوعی’ تبدیل می‌شوند که توسط هنرمندان و کارگردانان خلق شده‌اند و شما می‌توانید با این شخصیت‌های CGI رابطه مستقیم برقرار کنید.»

اطلاعات بیشتری درباره این پروژه در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که سرکیس نسبت به بسیاری از همکاران خود در حوزه فیلم‌سازی، پذیراتر از استفاده از هوش مصنوعی است. در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد از خطرات احتمالی هوش مصنوعی در صنعت فیلم و تلویزیون هشدار داده‌اند و معتقدند که هوش مصنوعی فاقد احساسات و روحی است که برای خلق هنر واقعی ضروری است. اما سرکیس این موضوع را فقط به عنوان یک فناوری جدید می‌بیند که مردم نباید از استفاده آن بترسند.

او گفت: «این یک شکل جدید از جادو است که مردم را می‌ترساند. حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های جلوه‌های بصری هم به اندازه افرادی که در خانه‌هایشان هستند، چیزهای شگفت‌انگیز خلق نمی‌کنند. این فناوری به‌درستی درک نشده و همان‌طور که مردم در گذشته از اینترنت می‌ترسیدند، درباره آن نیز نگرانی‌های مشابهی وجود دارد.»

اندی سرکیس همیشه در استفاده از فناوری‌های نوین در فیلم‌ها پیشرو بوده است. چه کسی می‌تواند کار شگفت‌انگیز او در نقش گالوم در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را فراموش کند؟ فناوری استفاده شده در این فیلم‌ها، بسیار جلوتر از زمان خود بود و حتی پس از بیش از ۲۰ سال همچنان برجسته به نظر می‌رسد. اکنون، این فناوری در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌شود، شاید معروف‌ترین مثال آن در سری جدید فیلم‌های «سیاره میمون‌ها» باشد.

آیا هوش مصنوعی فقط یک فناوری جدید است که نباید از آن ترسید؟ باید صبر کرد و دید که استودیوها و هنرمندان چگونه با آن آزمایش می‌کنند. شاید اندی سرکیس درست می‌گوید.

خروج از نسخه موبایل