اقتباس سینمایی رسوایی شرط‌بندی NBA توسط جاناتان سابا

جاناتان سابا حقوق اقتباس رمان «بازی کردن بازی» را خریداری کرده تا داستان رسوایی شرط‌بندی NBA و نقش جیمی باتیستا را به تصویر بکشد.

به گزارش سینما شارپ، تهیه‌کننده جاناتان سابا («Butcher’s Crossing»، «Jay and Silent Bob Reboot») حقوق اقتباس رمان «بازی کردن بازی: داستان رسوایی شرط‌بندی NBA و قماربازی که آن را ممکن ساخت» نوشته شان پاتریک گریفین را خریداری کرده است. سابا این فیلم را با فیلمنامه‌ای از مارک-ادوارد لئون تولید خواهد کرد.

طبق خلاصه رسمی این اثر، افشاگری در مورد شرط‌بندی ورزشی، «جهان جذاب شرط‌بندی ورزشی را از دید جیمی “گوسفند” باتیستا کاوش می‌کند، کسی که از اوایل دهه ۹۰ به همراه گروهی متنوع از دلاور کانتی پنسیلوانیا یکی از محترم‌ترین گروه‌های شرط‌بندی به نام “حیوانات” را هدایت می‌کرد.»

سابا اظهار داشت: «افشای این‌که یک داور حرفه‌ای در مسابقات خود شرط‌بندی می‌کرد، دنیای ورزش حرفه‌ای را شوکه کرد. با این حال، این داستان بسیار عمیق‌تر است و هر آنچه فکر می‌کنید می‌دانید، فقط آغاز ماجراست. “حیوانات” تضادی زنده بودند؛ بی‌ادعا اما پیچیده، خام اما زیرک، سخت‌کوش اما بی‌علاقه به نمادهای مادی گرایی. این‌ها همان شخصیت‌های اصلی و پیچیده‌ای هستند که بازیگران آرزوی ایفای نقش آن‌ها را دارند.»

سابا در حال حاضر به عنوان مدیر محتوای شرکت توزیع‌کننده Saban Films در لس‌آنجلس فعالیت می‌کند. از دیگر آثار تهیه‌کنندگی او می‌توان به «Knox Goes Away»، «The 4:30 Movie»، «Fatman»، «Cult Killer» و «Paradice City» اشاره کرد.

لئون قبلاً به عنوان تهیه‌کننده همکار در سریال درام جنگی «Lioness» اثر تیلور شریدان برای Paramount+ فعالیت داشت. این نمایش دارای بازیگرانی همچون زوئی سالدانا، نیکول کیدمن و مورگان فریمن است.

مذاکرات توسط سابا و وکلای وینس راوین و جودیت کارفیول انجام شد. لئون نیز توسط ایان مک‌نایت از شرکت Anonymous Content نمایندگی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل