سینمای جهان

نامزدی «سه دخترش» در اسکار برای بهترین بازیگر مکمل زن

سه بازیگر مطرح فیلم «سه دخترش» برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل زن به رقابت می‌پردازند و با نقدهای مثبت منتقدان روبرو شده‌اند.

به گزارش سینما شارپ، همان‌طور که خواهرها باید از هم حمایت کنند، ستارگان فیلم «سه دخترش» در رقابت امسال اسکار از یکدیگر پشتیبانی خواهند کرد.

فیلم «سه دخترش» که توسط آزازل جیکوبز نوشته و کارگردانی شده، داستان سه خواهر از هم جداشده را دنبال می‌کند که برای مراقبت از پدر بیمار خود در آپارتمانش در بروکلین گرد هم می‌آیند. این فیلم اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و به مبلغ ۷ میلیون دلار توسط نتفلیکس خریداری شد. این فیلم پس از اکران با نقدهای بسیار مثبت مواجه شد و در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۸٪ را کسب کرد. منتقد ارشد ورایتی، اوون گلیبرمن، فیلم را این‌گونه تحسین کرد: «’سه دخترش’ اثر یک فیلم‌ساز است که سرانجام به اوج خود رسیده است. آزازل جیکوبز همیشه با استعداد بوده، اما اکنون او برجسته است.»

کارزارهای جایزه فصل می‌توانند چالش‌برانگیز باشند، به ویژه زمانی که چندین بازیگر از یک فیلم برای دریافت جایزه مشابه رقابت می‌کنند. در گذشته، برخی فیلم‌ها موفق به عبور از این چالش شده‌اند، مانند فیلم «سوگلی» (۲۰۱۸) یورگوس لانتیموس که سه نقش اصلی‌اش به خوبی تقسیم شدند: اولیویا کلمن که برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و اما استون و ریچل وایز که هر دو نامزد بهترین بازیگر مکمل زن بودند. اما همه این تلاش‌ها به موفقیت نمی‌رسند، مانند فیلم «مستقیم از کامپتن» (۲۰۱۵) که با وجود ارائه بازیگرانی برجسته نتوانست نامزدی به دست آورد.

کری کوون، ناتاشا لیون و الیزابت اولسن، که همگی برای بازی‌هایشان در درام خانوادگی آزازل جیکوبز تحسین شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند در دسته بهترین بازیگر مکمل زن برای اسکار رقابت کنند. علاوه بر آن‌ها، هم‌بازی‌هایشان ژوان آدپو، جی اُ. ساندرز و رودی گالوان نیز برای دسته بهترین بازیگر مکمل مرد تلاش خواهند کرد.

از میان بازیگران، ناتاشا لیون که بیشترین زمان حضور روی پرده را دارد، نقش ریچل را بازی می‌کند، دختری که به‌عنوان پرستار اصلی پدرش هنگام ورود به مراقبت‌های تسکینی عمل می‌کند. لیون که با فیلم‌هایی مانند «American Pie» (۱۹۹۹) و سریال موفق «Orange Is the New Black» به شهرت رسید، تاکنون پنج نامزدی امی به دست آورده است.

کوون که اخیراً برای بازی در سریال «عصر طلایی» از HBO نامزد امی شده، نقش کیتی، خواهر بزرگ‌تر و مقتدر خانواده را بازی می‌کند.

اولسن نیز در نقش کریستینا، خواهر میانی که در میان دعوای خواهرانش گیر کرده، بازی می‌کند و یکی دیگر از مثال‌های برجسته از استعداد عمیق او را ارائه می‌دهد.

این فیلم همچنین در دیگر دسته‌های اصلی، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و فیلمنامه‌نویسی اصلی برای جیکوبز، و بهترین موسیقی و آهنگ اصلی («In Time») با آهنگسازی و اجرای رودریگو آمارانته رقابت خواهد کرد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا