پاول فیگ: ترامپ بازسازی زنانه «شکارچیان روح» را به بیانیه سیاسی تبدیل کرد

پاول فیگ نویسنده و کارگردان نامزد جایزه امی، درباره تأثیرات سیاسی غیرمنتظره بازسازی «شکارچیان روح» ۲۰۱۶ و انتقادهای دونالد ترامپ صحبت می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، پاول فیگ هرگز قصد نداشت که پرسش «کی رو صدا می‌زنی؟» را به یک سوال سیاسی تبدیل کند.

این نویسنده و کارگردان نامزد جایزه امی توضیح داد که بازسازی «شکارچیان روح» در سال ۲۰۱۶ با تیمی زنانه به این دلیل انجام شد که ادامه دادن فیلم با تنها بخشی از بازیگران اصلی پس از مخالفت بیل موری با ساخت دنباله، برای او عجیب به نظر می‌رسید.

فیگ در گفت‌وگو با The Guardian گفت: «۳۰ سال گذشته بود و بیل و گروهش به نماد تبدیل شده بودند. نمی‌خواستم کاری کنم که به فیلم‌های اصلی آسیب بزند.»

این بازسازی با بازی کریستن ویگ در نقش فیزیکدان ارین گیلبرت و ملیسا مک‌کارتی در نقش محقق ارواح ابی ییتس همراه است که سال‌ها پس از تلاش برای اثبات وجود ارواح در جامعه مدرن دوباره متحد می‌شوند. زمانی که موجودات عجیب در منهتن ظاهر می‌شوند، آنها به مهندس جیلیان هولتزمن (کیت مک‌کینون) و پتی تولان (لزلی جونز) اهل نیویورک برای کمک متوسل می‌شوند.

فیگ توضیح داد: «فضای سیاسی آن زمان واقعاً عجیب بود؛ با کاندیداتوری هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶. بسیاری از مردها به دنبال بهانه برای دعوا بودند. وقتی در توییتر تحت حمله قرار گرفتم، به حساب‌هایشان نگاه می‌کردم و بسیاری از آنها طرفدار ترامپ بودند.»

او افزود: «سپس ترامپ به ما حمله کرد. او گفت: “آنها دارند ایندیانا جونز را بدون هریسون فورد می‌سازند. نمی‌توانید این کار را بکنید. و حالا دارند شکارچیان روح را فقط با زن‌ها می‌سازند. چه خبر شده؟” و خیلی ناراحت شد. همه دیوانه شدند. فیلم را به یک بیانیه سیاسی تبدیل کردند، انگار که می‌گفتند: “اگر طرفدار زنان هستی، این فیلم را ببین. اگر نه، پس…” من اصلاً فکر نمی‌کردم مهم باشد که شخصیت‌های اصلی زن هستند، اما مردم با مسائل زیادی مواجه شدند.»

فیلم شکارچیان روح فیگ در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اکران شد و ۲۲۹.۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. در نوامبر همان سال، ترامپ و مایک پنس در انتخابات ریاست‌جمهوری علیه کلینتون و تیم کین پیروز شدند.

اگرچه بیل موری، دن آیکروید، ارنی هادسون، سیگورنی ویور و آنی پاتس نقش‌های خود را از فیلم‌های اصلی ۱۹۸۴ و دنباله ۱۹۸۹ تکرار نکردند، اما در بازسازی حضور کوتاهی داشتند. هم‌بازی آنها، هارولد رمیس، در سال ۲۰۱۴ درگذشت. آن‌ها در نهایت نقش‌های خود را در شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ (۲۰۲۱) و شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده (۲۰۲۴) تکرار کردند، اما ویور در آخرین قسمت حضور نداشت.

 

کلمات کلیدی سئو:

پاول فیگ, شکارچیان روح ۲۰۱۶, ترامپ, هیلاری کلینتون, بازسازی زنانه, فیلم سیاسی, بیل موری, شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ, دن آیکروید

خروج از نسخه موبایل