سم ورثینگتون و جیسون کلارک در فیلم حماسی “اولین جنگجو” حضور خواهند داشت

وارویک تورنتون داستان مقاومت تاریخی ابوریجین‌ها را با بازی سم ورثینگتون و جیسون کلارک روایت می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، وارویک تورنتون، یکی از برجسته‌ترین فیلم‌سازان استرالیا، تأیید شده است که فیلم “اولین جنگجو” را کارگردانی کند. این فیلم حماسی درباره پمولوی، جنگجوی مقاومت ابوریجین است. تیم خلاق، بازیگران و تهیه‌کنندگان این فیلم نیز بسیار برجسته هستند.

استرالیا در اواخر دهه ۱۷۰۰ میلادی مستعمره شد. پمولوی، مردی از قبیله بیدجیگال – که امروزه منطقه‌ای در سیدنی مدرن است – رهبری یک مقاومت ۱۲ ساله را علیه مهاجران بریتانیایی که به سرزمین‌های سنتی مردمش تجاوز می‌کردند، بر عهده داشت.

تیم اصلی سازندگان فیلم یک تیم تماماً بومی است که شامل تورنتون، نویسنده جان بل (“موگای”، “کلورمن”) و نویسنده و تهیه‌کننده اندرو دیلون (“لو چمپیون”، “اوتلایرز”) می‌شود.

دیلون که از نوادگان مستقیم قوم‌های داروگ و گومروی است، از طریق شرکت تولیدی خود That’s-A-Wrap Productions تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده دارد. هنوز هیچ فروشنده‌ای برای فیلم انتخاب نشده است.

استوارت بیتی، نویسنده برنده اسکار که به خاطر فیلم‌های “Collateral” و “دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه” شناخته می‌شود، به همراه فیلیپ نویس (“حصار خرگوش‌پرو”, “سالتی”) و شانا لوین (“درِ قابل‌حمل”، “چارلی و بوتس”) نیز به پروژه پیوسته‌اند.

در حال حاضر، جست‌وجو برای انتخاب بازیگران نقش‌های پمولوی و بنالونگ، که توسط فرماندار آرتور فیلیپ ربوده شد تا دیالوگی با بومیان استرالیا برقرار کند، در حال انجام است. سم ورثینگتون (“آواتار”، “ستیغ اره‌ای”) و جیسون کلارک، ستاره فیلم اوپنهایمر، برای بازی در این فیلم تأیید شده‌اند.

شرکت That’s-A-Wrap Productions یک شرکت تولیدی متعلق به بومیان است. این فیلم همچنین از حمایت بزرگان قبایل بیدجیگال، داراوال و داروگ برخوردار است.

وارویک تورنتون، که در آلیس اسپرینگز به دنیا آمده، پیش از ورود به عرصه فیلم‌سازی به عنوان دی‌جی و فیلمبردار فعالیت می‌کرد. فیلم “سامسون و دلیله” او در سال ۲۰۰۹ جایزه دوربین طلایی کن را برای بهترین فیلم اول کسب کرد. او پس از آن، فیلم “کشور شیرین” را در سال ۲۰۱۷ کارگردانی کرد و سال گذشته نیز با فیلم “پسر جدید” در جشنواره کن حضور داشت. در این بین، او سریال تلویزیونی “جاده اسرارآمیز” (۲۰۲۰) را نیز کارگردانی کرده است. پسرش دیلن ریور نیز فرنچایز “جاده اسرارآمیز” را گسترش داده و ماه گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با فیلم “دزدی نباید” حضور داشت.

تورنتون گفت: “افتخار بزرگی است که بخشی از این فیلم شگفت‌انگیز هستم. این داستانی مهم با فیلمنامه‌ای فوق‌العاده و بازیگرانی افسانه‌ای است.”

دیلون افزود: “هدف همیشگی من این بود که جنگجویان بومی ما بر روی پرده سینما به نمایش درآیند. نمی‌توانم صبر کنم تا مخاطبان تجربه دیدن دیدگاه وارنیک برای این داستان را داشته باشند و با درکی تازه از تاریخ مشترک استرالیا از سینما خارج شوند.”

خروج از نسخه موبایل