«گلادیاتور ۲» آماده اکران جهانی در لندن به‌عنوان فیلم ویژه سلطنتی

پارامونت و ریدلی اسکات اعلام کردند که دنباله مورد انتظار فیلم «گلادیاتور ۲» به‌عنوان فیلم ویژه سلطنتی انتخاب شده است.

به گزارش سینما شارپ، پارامونت و ریدلی اسکات اعلام کردند که دنباله مورد انتظار فیلم «گلادیاتور ۲» به‌عنوان فیلم ویژه سلطنتی انتخاب شده است. اکران جهانی این فیلم در تاریخ ۱۳ نوامبر در لندن برگزار خواهد شد و مراسم فرش قرمز آن به ۳۰ سینما در سراسر بریتانیا پخش می‌شود.

این فیلم دنباله‌ای برای فیلم برنده اسکار «گلادیاتور» محصول سال ۲۰۰۰ است و داستان حماسی قدرت، توطئه و انتقام در روم باستان را ادامه می‌دهد. سال‌ها پس از مرگ مکسیموس، قهرمان محبوب، که به دست عمویش کشته شد، لوسیوس (با بازی پل مسکال) مجبور می‌شود پس از تصرف خانه‌اش توسط امپراتوران ستمگر روم، وارد میدان نبرد کولوسئوم شود. با قلبی پر از خشم و آینده امپراتوری در خطر، لوسیوس باید به گذشته‌اش نگاه کند تا قدرت و شرف لازم برای بازگرداندن عظمت روم به مردم را پیدا کند.

در «گلادیاتور ۲»، بازیگرانی چون پدرو پاسکال، جوزف کوین، فرد هچینگر، لیور راز و درک جاکوبی حضور دارند و کانی نیلسن و دنزل واشینگتن نیز به ایفای نقش خواهند پرداخت.

اکران جهانی این فیلم به‌عنوان جدیدترین اجرای سلطنتی خیریه فیلم و تلویزیون برگزار می‌شود که از ۱۰۰ سال پیش تأسیس شده و بزرگترین رویداد خیریه‌ای برای حمایت از افرادی است که پشت صحنه صنعت فیلم و تلویزیون بریتانیا فعالیت می‌کنند. آخرین فیلم سلطنتی، اکران فیلم «Top Gun: Maverick» در سال ۲۰۲۲ بود که با حضور دوک و دوشس کمبریج برگزار شد.

ریدلی اسکات در این خصوص گفت: «از زمانی که «گلادیاتور» را ساختیم، هر سال از خودم می‌پرسیدم: آیا دنباله‌ای وجود دارد؟ پس از تقریباً ۲۵ سال، خوشحالیم که بالاخره پاسخ این سوال را به شما و مخاطبان در سراسر جهان می‌دهیم. ساخت «گلادیاتور ۲» تأییدی بر گفته اورسن ولز است که “فیلم‌سازی بهترین اسباب‌بازی است که یک پسر می‌تواند داشته باشد.” این بزرگترین قطاری بود که من تا به حال هدایت کرده‌ام و احساس می‌کنم کاملاً مناسب است که اکران بریتانیایی این فیلم برای حمایت از خیریه فیلم و تلویزیون برگزار می‌شود. فکر می‌کنم این فیلم انتظارات شما را برآورده کند.»

جان فلچر، مدیرعامل پارامونت پیکچرز بریتانیا، افزود: «ما بسیار هیجان‌زده و مفتخر هستیم که «گلادیاتور ۲» به‌عنوان هفتاد و دومین اجرای فیلم سلطنتی انتخاب شده است. این خیریه شایسته یک شریک عالی برای این فیلم بسیار مورد انتظار است و از طرف پارامونت، ما منتظر استقبال از همه برای یک شب به یادماندنی هستیم.»

مارکوس رایدر، مدیر اجرایی خیریه فیلم و تلویزیون، اولین بار در این رویداد حضور خواهد داشت و گفت: «این مراسم فرصتی برای برجسته کردن فداکاری و استعداد استثنایی افرادی است که بی‌وقفه پشت صحنه کار می‌کنند. این مراسم همچنین به ما امکان می‌دهد تا منابع مالی حیاتی را برای ادامه حمایت از استعدادهای صنعت فیلم، تلویزیون و سینما در دوران دشوار جمع‌آوری کنیم.

سال گذشته به‌ویژه پرچالش بوده و فشارهای مالی و روحی بر روی افراد تحت حمایت ما تأثیر گذاشته است. با مشکلاتی که اکنون صنعت سینما با آن روبرو است، مهم‌تر از همیشه است که از این فرصت برای تاکید بر ارزش صفحه نقره‌ای و حمایت از بقای آن استفاده کنیم.»

پارامونت فیلم «گلادیاتور ۲» را در تاریخ ۱۵ نوامبر در بریتانیا و ایرلند منتشر خواهد کرد و اکران داخلی آن از ۲۲ نوامبر آغاز می‌شود.

خروج از نسخه موبایل