کارگردان «جوکر ۲»: آرتور فلک هرگز جوکر نبوده، بلکه نماد ناخواسته‌ای است

تاد فیلیپس می‌گوید جوکر شخصیتی نیست که در ذهن آرتور فلک وجود داشته باشد، بلکه این ایده‌ای است که مردم گاتهام بر او تحمیل کرده‌اند.

هشدار اسپویل: این خبر شامل جزئیاتی از پایان «جوکر: جنون مشترک » است.

به گزارش سینما شارپ، محاکمه قتل که در مرکز فیلم «جوکر: جنون مشترک » قرار دارد، به طرز انفجاری به پایان می‌رسد: یک بمب در دادگاه منفجر می‌شود و همه چیز را نابود می‌کند. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که آرتور فلک (با بازی واکین فینیکس) تصمیم می‌گیرد از خودش دفاع کند و اعتراف می‌کند که جوکر شخصیتی دوقطبی یا جدا از او نیست. بلکه جوکری وجود ندارد و همه‌چیز از ابتدا آرتور بوده است و او مقصر قتل‌هایی است که به خاطر آنها محاکمه می‌شود.

کارگردان تاد فیلیپس به Entertainment Weekly گفت: «آرتور متوجه شده که همه چیز آن‌قدر فاسد است که هرگز تغییر نمی‌کند، و تنها راه برای درست کردن آن، نابود کردن کامل همه چیز است.» او افزود: «وقتی آن نگهبان‌ها بچه‌ای را در بیمارستان می‌کشند، آرتور می‌فهمد که گریم کردن و این نمایش‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد. به نوعی، او پذیرفته که همیشه آرتور فلک بوده است؛ هیچ‌گاه آن چیزی نبوده که مردم گاتهام بر او تحمیل کرده‌اند یا به عنوان نماد جوکر از او ساخته‌اند. او یک نماد ناخواسته است. این ایده بر او تحمیل شده، و او دیگر نمی‌خواهد به عنوان یک دروغ زندگی کند — بلکه می‌خواهد خودش باشد.»

تصمیم آرتور برای کنار گذاشتن جوکر، برای شخصیت لی با بازی لیدی گاگا ناراحت‌کننده است. لی در طول فیلم تلاش می‌کند تا شخصیت جوکر را به‌طور کامل بر ذهن آرتور تسلط دهد. او هیچ‌گاه آرتور را با نام واقعی‌اش خطاب نمی‌کند، تا آخرین ملاقات‌شان که پس از آنکه متوجه می‌شود جوکری وجود ندارد، او را ترک می‌کند.

فیلیپس در این مورد گفت: «نکته ناراحت‌کننده این است که او آرتور است، و هیچ‌کس اهمیتی به آرتور نمی‌دهد. [لی] متوجه شده که “من درگیر یک سفر دیگر هستم. تو نمی‌توانی چیزی باشی که من می‌خواهم.”»

فیلیپس تأکید کرد که این آخرین ملاقات بین آرتور و لی واقعی است و تصور ذهنی نیست، برخلاف آنچه برخی از طرفداران پس از اکران دنباله «جوکر» در شبکه‌های اجتماعی حدس می‌زنند. از آنجایی که آرتور در فیلم اول یک رابطه خیالی با همسایه‌اش سوفی (با بازی زازی بیتز) را تصور کرده بود، تصور می‌شود که برخی از صحنه‌های او با لی نیز ممکن است خیالی باشد. اما فیلیپس تأیید کرد که این صحنه پایانی «واقعاً اتفاق می‌افتد.»

«جوکر: جنون مشترک » هم‌اکنون توسط کمپانی وارنر برادرز در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

خروج از نسخه موبایل