همه‌چیز درباره فیلم «Wicked» به کارگردانی جان ام. چو

فیلم موزیکال دو بخشی "Wicked" به کارگردانی جان ام. چو و با بازی آریانا گرانده و سینتیا اریوو در تعطیلات 2024 و 2025 اکران می‌شود.

به گزارش سینما شارپ، فیلم “Wicked” به کارگردانی جان ام. چو، یکی از پرانتظارترین فیلم‌های موزیکال یونیورسال پیکچرز است که در دو بخش برای تعطیلات سال‌های 2024 و 2025 اکران خواهد شد.

آریانا گرانده در نقش گلایندا و سینتیا اریوو در نقش الفابا در این فیلم ایفای نقش می‌کنند و همچنین چهره‌های معروف دیگری نیز نقش‌های نمادین سرزمین آز را به تصویر خواهند کشید. تاریخ اکران بخش اول “Wicked” چندین بار تغییر کرده و حالا قرار است در ماه نوامبر 2024 اکران شود. بخش دوم نیز در نوامبر 2025 به نمایش درخواهد آمد.

زمان اکران بخش اول فیلم Wicked؟
بخش اول “Wicked” در ابتدا قرار بود در 27 نوامبر 2024 و همزمان با “موانا 2” از دیزنی اکران شود. اما بعداً یک هفته جلو کشیده شد و حالا قرار است در جمعه قبل از شکرگزاری، یعنی 22 نوامبر 2024، روی پرده برود. حالا رقیب جدید این فیلم، “گلادیاتور 2” از پارامونت خواهد بود که با حضور بازیگرانی چون پل مسکال، دنزل واشینگتن و پدرو پاسکال ساخته شده است.

زمان اکران بخش دوم فیلم Wicked؟
بخش دوم “Wicked” ابتدا برای 26 نوامبر 2025 تنظیم شده بود، اما حالا زودتر، در 21 نوامبر 2025، اکران خواهد شد.

بازیگران فیلم Wicked چه کسانی هستند؟
علاوه بر آریانا گرانده و سینتیا اریوو، جف گلدبلوم، میشل یئو، جاناتان بیلی و ایتن اسلیتر نیز از جمله بازیگران این فیلم هستند.

جاناتان بیلی نقش شاهزاده فییرو را بازی خواهد کرد که به خود مغرور و سطحی است. ایتن اسلیتر هم نقش بوک را ایفا می‌کند که همه دستورات گلایندا را اجرا می‌کند.
میشل یئو در نقش مادام موربل، رئیس دانشگاه شیظ و همکار جادوگر آز (با بازی جف گلدبلوم) ظاهر خواهد شد.
پیتر دینکلیج نقش دکتر دیلاموند را بازی خواهد کرد.
ماریسسا بود نقش خواهر الفابا، نسا رز، را بازی می‌کند که از ویلچر استفاده می‌کند. بوون یانگ و بران وین جیمز نیز به ترتیب نقش هم‌کلاسی‌های گلایندا و الفابا یعنی فنی و شن شن را ایفا می‌کنند.

دیگر عوامل پشت صحنه فیلم Wicked؟
جان ام. چو جایگزین استیون دالدری شد که در سال 2020 از کارگردانی این فیلم انصراف داد. دالدری از سال 2016 به این پروژه پیوسته بود و چو در سال 2021 رسماً به عنوان کارگردان انتخاب شد.

فیلمنامه این فیلم توسط وینی هولزمن نوشته شده که نمایش موزیکال را از رمان پرفروش “Gregory Maguire” اقتباس کرده است. استیون شوارتز، ترانه‌سرای نمایش، نیز در نگارش فیلمنامه همکاری کرده و در کنار جرد لابوف و دیوید نیکسای، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی حضور دارد. مارک پلت و دیوید استون از تهیه‌کنندگان فیلم هستند.

داستان فیلم Wicked چیست؟
این فیلم براساس کتاب “جادوگر شگفت‌انگیز آز” نوشته “L. Frank Baum” در سال 1900 ساخته شده است که بعدها به فیلم معروف “جادوگر شهر آز” در سال 1939 تبدیل شد. “Wicked” به عنوان پیش‌درآمدی بر این داستان، روایتگر چگونگی تبدیل شدن الفابا به جادوگر بدجنس غرب و همچنین سفر گلایندا به سمت تبدیل شدن به جادوگر خوب است.

اولین بخش از موسیقی متن این فیلم همزمان با اکران بخش اول در 22 نوامبر عرضه خواهد شد.

آیا تریلری از بخش اول Wicked وجود دارد؟
بله، یونیورسال تاکنون دو تریلر از این فیلم منتشر کرده است؛ یک تریلر در ماه فوریه و یک تریلر کامل‌تر که در آن نگاهی به شاهزاده فییرو (جاناتان بیلی) ارائه شده است، در ماه مه منتشر شد.

خروج از نسخه موبایل