اندرو گارفیلد درباره هیث لجر و پیش‌بینی موفقیت فیلم «شوالیه تاریکی»

اندرو گارفیلد از تجربیاتش با هیث لجر در «تصورات دکتر پارناسوس» (The Imaginarium of Doctor Parnassus) و درس‌هایی که از او آموخت، می‌گوید.

به گزارش سینما شارپ، اندرو گارفیلد از زمانی که با هیث لجر در فیلم «تصورات دکتر پارناسوس» (The Imaginarium of Doctor Parnassus) محصول سال 2009 کار کرده، خاطراتی به یاد می‌آورد. گارفیلد می‌گوید که با لجر پس از پایان فیلمبرداری فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) همکاری داشته و قبل از اینکه این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان اکران شود، لجر مطمئن بود که این فیلم موفق خواهد شد.

گارفیلد در پادکست Happy Sad Confused گفت: «او تازه از نقش جوکر بیرون آمده بود و فیلمبرداری شوالیه تاریکی را تمام کرده بود و بسیار مطمئن از موفقیت آن بود. من از او پرسیدم، “چطور پیش رفت؟” و او گفت: “بله، خیلی خوب شده.”»

گارفیلد که اوایل دوران حرفه‌ای خود با لجر همکاری داشت، به یاد می‌آورد که لجر حتی از عکس جلد مجله Empire هم انتقاد کرده بود. او گفت: «یادم هست که عکس جلد مجله Empire او منتشر شد و لجر گفت: “اوه، یه عکس لعنتی افتضاح گذاشتن.” و من گفتم: “شوخی می‌کنی؟ اون عکس فوق‌العاده به نظر می‌رسه.” ولی او گفت: “نه، ژستش درست نیست. شبیه نسخه معمولی از بازیگریه که بعداً می‌بینی.” و بله، من هم دیدم.»

لجر در ژانویه 2008 درگذشت، چند ماه قبل از اکران شوالیه تاریکی در جولای همان سال. این فیلم موفقیت زیادی در گیشه داشت و لجر حتی برنده جایزه اسکار پس از مرگ برای ایفای نقش جوکر شد.

گارفیلد می‌گوید که در زمان همکاری با لجر چیزهای زیادی از او آموخت: «او مثل یک چراغ راهنما بود، مثل یک حیوان وحشی. او در صحنه بسیار آزاد و خطرناک بود، چیزی که الهام‌بخش و خودجوش بود. او قبل از هر برداشت، یا یکی از برداشت‌ها در هر صحنه می‌گفت: “بیا با این یکی خوش بگذرونیم.”»

گارفیلد ادامه می‌دهد: «من هنوز هم خیلی از یادگاری‌هایش را دارم. اولین روزی که او را دیدم، یک عینک آفتابی Ray-Ban با طرح نظامی فوق‌العاده به چشم داشت و من به او گفتم: “اوه، عینک باحالیه.” و روز بعد دیدم که عینک در اتاق لباس من گذاشته شده. او فقط یک روح زیبا، سخاوتمند و خلاق بود.»

خروج از نسخه موبایل