سینمای جهان

سباستین استن: مدیر استودیو گفت بازی در نقش ترامپ باعث دوری نیمی از کشور می‌شود

سباستین استن در مورد بازی در نقش شخصیت بحث‌برانگیز دونالد ترامپ در فیلم The Apprentice و چالش‌های این نقش صحبت می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، به نظر می‌رسد واضح است که سباستین استن در مورد بازی در نقش شخصیت بحث‌برانگیز دونالد ترامپ در فیلم The Apprentice هشدارهایی دریافت کرده باشد، اما یکی از مدیران استودیو پا را فراتر گذاشته و به او توصیه کرد که این نقش را نپذیرد.

در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز که پیش از اکران فیلم منتشر شد، استن از واکنش‌های خانواده و دوستانش وقتی به آن‌ها گفت که این نقش را پذیرفته، صحبت کرد. او اشاره کرد که قبل از قبول کردن این نقش با افراد مختلفی مشورت کرده بود.

استن در این گفتگو گفت: «تقریباً مطمئنم که مادرم گفت، “حداقل این‌طوری می‌تونی اصلاح کنی.” ولی من واقعاً با افراد زیادی درباره این نقش صحبت کردم. یک مدیر استودیو به من گفت که نباید این کار را انجام بدهم چون ممکن است نیمی از کشور را از خودم دور کنم. همچنین، یک مدیر انتخاب بازیگر که خیلی به او احترام می‌گذارم گفت، “ما نیازی به یک فیلم دیگر درباره ترامپ نداریم، هیچ کس بابتش از تو تشکر نخواهد کرد.”» (برخلاف نظر این مدیر انتخاب بازیگر، استن قبلاً برای بازی در نقش رئیس‌جمهور سابق و نامزد فعلی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان تحسین شده و احتمالاً نامزد اسکار خواهد شد.)

استن همچنین فاش کرد که برخی از افراد از او پرسیده بودند آیا نگران امنیتش بعد از اکران فیلم است یا نه. او اعتراف کرد: «ولی هر بار که کسی می‌گفت این کار را نکن، بیشتر می‌خواستم انجامش بدهم.»

فیلم The Apprentice داستان دونالد ترامپ جوان را در نیویورک دهه ۷۰ دنبال می‌کند، وقتی که او سعی می‌کند به عنوان پسر دوم یک خانواده ثروتمند برای خودش نامی دست و پا کند. سپس با وکیل بی‌رحمی به نام روی کوهن آشنا می‌شود که او را “شاگردی ایده‌آل” می‌بیند، کسی که برای پیروزی هر کاری می‌کند.

علی عباسی، کارگردان فیلم، توضیح داد که فیلم را می‌توان به روش‌های مختلفی تفسیر کرد. می‌تواند داستان تبدیل شدن یک انسان به “هیولا” باشد یا بیشتر درباره “تراژدی انسانی” باشد، اگر افراد داستان این‌قدر برنده شدن و تصاحب را هدف قرار نداده بودند.

جرمی استرانگ، که در این فیلم نقش کوهن را بازی می‌کند، به نیویورک تایمز گفت که فکر می‌کند این فیلم باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده برای هر کسی که به اوضاع کشور اهمیت می‌دهد، نمایش داده شود.

بازیگر برنده امی سریال Succession افزود: «فکر می‌کنم این فیلم نگاهی حیاتی به ما ارائه می‌دهد که می‌تواند تغییر واقعی ایجاد کند. در این لحظه که با شعارهای نفرت و تفرقه مواجه هستیم، هنر و فیلم جایگاه خاص خودشان را دارند.»

استن در نهایت اشاره کرد که نگران است مردم “ناامید از پاسخ‌ها و راهنمایی‌ها” هستند و فقط می‌خواهند به آن‌ها گفته شود چه احساسی داشته باشند و چه چیزی درست یا غلط است.

او گفت: «این ناراحتی از فیلم فقط نشان می‌دهد که چرا این فیلم مهم است: این فقط درباره دانستن بیشتر در مورد ترامپ نیست، بلکه درباره چیزی است که از ترامپ درباره خودتان یاد می‌گیرید. من نگرانم که ما دیگر در عمق مسائل نرویم و فقط صفحات ویکی‌پدیا را بخوانیم. اگر این‌طوری ادامه دهیم، مثل ارواح کریسمس گذشته به گشت‌وگذار خواهیم پرداخت. اما ما حداقل سعی می‌کنیم به عمق مسائل برسیم.»

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا