دواین جانسون: با دوستانتان درباره سلامت روانشان صحبت کنید

دواین جانسون در روز جهانی سلامت روان از مردم خواست که به دوستان و عزیزانشان سر بزنند و درباره سلامت روانی دوستانشان سوال کنند.

به گزارش سینما شارپ، دواین جانسون مردم را تشویق کرده است که به طور مرتب درباره سلامت روانی دوستانشان سوال کنند.

به مناسبت روز جهانی سلامت روان در روز پنج‌شنبه، این کشتی‌گیر و بازیگر در اینستاگرام ویدیوی طولانی منتشر کرد و از طرفدارانش خواست که به یکدیگر سر بزنند.

او گفت: «همه درگیر شیاطینی هستند و بسیاری از مردم آن را در دلشان نگه می‌دارند. بسیاری درباره آن صحبت نمی‌کنند و من طی سال‌ها به روش‌های سخت این موضوع را یاد گرفتم. بنابراین، وقتی به دوستانم سر می‌زنم، نمی‌پرسم “مشکلت چیه؟” بلکه می‌پرسم “قلبت چطوره؟ چطور احساسی داری؟ چه خبر؟” و شما از تأثیری که این سوال‌ها روی افراد می‌گذارد، شگفت‌زده می‌شوید.»

دواین، که به عنوان “راک” نیز شناخته می‌شود، اشاره کرد که خودش نیز در گذشته با افسردگی و دوره‌های «جهنم روانی» دست‌وپنجه نرم کرده است.

تنها چند هفته پیش، او در روزی زیبا از خواب بیدار شد و احساس “خاکستری” داشت، با وجود اینکه همه چیز در اطرافش خوب بود.

این بازیگر ۵۲ ساله تأکید کرد: «پس فقط یادآوری می‌کنم که به دوستانتان سر بزنید. به عزیزانتان توجه کنید، چون وقتی این کار را نمی‌کنید… من دوستان زیادی را در طول سال‌ها از دست دادم که تصمیم گرفتند از زندگی خارج شوند و نمی‌توانستند فشار و استرس زندگی را تحمل کنند. آن جهنم روانی برایشان بیش از حد بود.»

در پایان، دواین از مردم درخواست کرد که اگر احساس کردند دچار “چرخش” شده‌اند، از دیگران کمک بگیرند.

او گفت: «این قدرت سر زدن به دوستان و چقدر مهم بودن این کار است. به دوستان، عزیزان و حتی غریبه‌ها سر بزنید. و به همان اندازه مهم – و در برخی موارد حتی مهم‌تر – به خودتان توجه کنید. اگر نیاز به کمک دارید، از دیگران کمک بخواهید. این کار شما را ضعیف نمی‌کند… بلکه این قدرت شماست.»

دواین قبلاً درباره مسیر سلامت روانی خود صادقانه صحبت کرده بود.

در مصاحبه‌ای در ماه مه ۲۰۲۳ در پادکست The Pivot او گفت: «من طی سال‌ها سخت تلاش کردم تا ابزارهای احساسی لازم برای مقابله با هر درد روانی که ممکن است سراغم بیاید را به دست آورم. اما سال‌ها پیش نمی‌دانستم که مبارزه با سلامت روانی چیست.» او افزود که پدر بودن برای دخترانش “نعمت نجات” او بوده است.

دواین پدر سه دختر به نام‌های سیمون (۲۳ ساله)، یاسمین (۸ ساله) و تیانا (۶ ساله) است.

خروج از نسخه موبایل