سینمای جهان

سباستین استن از چالش شباهت نداشتن به دونالد ترامپ در فیلم “کارآموز” می‌گوید

سباستین استن از نگرانی‌های خود درباره نقش ترامپ، صحنه‌های جنجالی فیلم و چالش بازی در فیلم‌های اکشن سخن گفت.

به گزارش سینما شارپ، سباستین استن برای شباهت نداشتن به دونالد ترامپ از نگرانی‌های زیادش صحبت کرد.

او در جشنواره فیلم زوریخ گفت: «این همیشه یک مشکل بود. همه به من می‌گفتند: “تو شبیه او نیستی.” شما خیلی از او دیده‌اید، بنابراین فکر کردم بهتر است به روش “کمتر، بیشتر است” عمل کنیم. ولی همچنان باید تیم مناسب برای آرایش و گریم را پیدا می‌کردیم.»

او افزود: «وقتی فیلم را شروع کردیم، یک تست پروتز انجام دادیم و اصلاً شبیه ترامپ نبود. خیلی نگران بودم – همه ما نگران بودیم. خوشبختانه تیمی که در نقش تامی لی در سریال پم و تامی به من کمک کرده بود، دوباره کمک کرد و ما توانستیم به تعادل درست برسیم.»

از زمان نمایش در جشنواره کن، فیلم کارآموز علی عباسی به دلیل صحنه‌ای که در آن ترامپ همسر وقت خود، ایوانا را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد، جنجالی شده است. استن درباره این صحنه گفت: «باید به احساسات خود نسبت به کاری که قرار است انجام دهید، نگاه کنید و خیلی دقیق، سخت‌گیر و صادق با خودتان باشید. باید تصمیم بگیرید که کدام احساسات به نفع شما هستند و کدام به ضرر. آن‌هایی که به ضررتان هستند، باید کنار بگذارید تا بتوانید به داستان خدمت کنید.»

او اضافه کرد: «علی در مورد این صحنه نظر جالبی دارد و می‌گوید: “چرا باید جنجالی باشد؟” شما نمی‌توانید از آنچه ایوانا در دادخواست طلاقش گفته بود، چشم‌پوشی کنید. او به‌طور علنی آن را توضیح داد، سپس آن را پس گرفت. فیلم‌نامه‌نویسان باید تصمیم می‌گرفتند که چه چیزی به حقیقت نزدیک‌تر است و شاید شهادت زیر قسم نزدیک‌ترین به حقیقت باشد. نمی‌توان بدون اشاره به آن قسمت از رابطه‌شان این داستان را تعریف کرد.»

استن همچنین به احساسات اولیه‌اش هنگام خواندن فیلم‌نامه اشاره کرد: «در ابتدا اسم شخصیت‌ها را خط می‌زدم، چون خیلی احساسات قوی‌ای نسبت به آن‌ها داشتم. سپس تصمیم گرفتم به داستان به چشم یک فردی نگاه کنم که از جایی شروع کرده، رویاها و ترس‌های خاصی داشته و در نهایت شخصیتی کاملاً متفاوت شده است. به نظر من، ترامپ نیاز عمیقی به قدرت و کنترل دارد که همه چیزهای دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما باید از خودتان بپرسید که آیا شخصی با چنین طرز فکری می‌تواند تصمیمات درستی بگیرد؟»

در ادامه، استن درباره کار با جرمی استرانگ، که نقش وکیل بدنام روی کوهن را ایفا می‌کند، صحبت کرد و گفت: «روی کوهن مثل شیطان بود. خیلی‌ها این را می‌گویند. من همیشه جرمی را تحسین می‌کنم، چون واقعاً اهمیت می‌دهد.»

او اضافه کرد: «ما یک ماه و نیم قبل از شروع فیلم‌برداری با هم ملاقات کردیم. من در حال اضافه وزن بودم و او در حال کم کردن وزن. جرمی در طول فیلم‌برداری همیشه در نقش خود بود و من فقط در صحنه‌های فیلم با او به عنوان دونالد ملاقات می‌کردم.»

استن در خصوص نقش‌های اکشن خود نیز صحبت کرد: «فیلم‌های اکشن واقعاً سخت هستند. آن‌ها به اندازه کافی مورد تقدیر قرار نمی‌گیرند. تام کروز آدم عادی نیست. نمی‌دانم چطور کارهایش را انجام می‌دهد.»

او همچنین درباره نقش خود به عنوان باکی بارنز در دنیای مارول گفت: «وقتی مارول تماس می‌گیرد، مثل صبح کریسمس است. ما همیشه سعی می‌کنیم چیزهای جدیدی برای باکی پیدا کنیم و مارول این امکان را برای ما فراهم کرده است.»

استن از رومانی به آمریکا مهاجرت کرد و در مسیر بازیگری رشد کرد. او همچنین از تجربه‌های کاری خود با کارگردانانی چون ریدلی اسکات، دارن آرونوفسکی و استیون سودربرگ صحبت کرد.

او در فیلم یک مرد متفاوت که اخیراً در جشنواره برلیناله جایزه‌ای دریافت کرد، نیز بازی کرده است و این را یک گام مهم در مسیر حرفه‌ای خود می‌داند.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا