هریسون فورد: اجتناب از نقش‌های مارول احمقانه است، تجربه خوب مهم است

هریسون فورد، بازیگری که به خوبی با فیلم‌های پرفروش هالیوود آشناست، در مورد ورودش به دنیای مارول می‌گوید: سینما تغییر می‌کند و ما باید با آن همراه شویم.

به گزارش سینما شارپ، هریسون فورد، بازیگری که به خوبی با فیلم‌های پرفروش هالیوود آشناست، در طول دهه‌ها در نقش‌هایی مانند هان سولو و ایندیانا جونز ظاهر شده است. حالا، این بازیگر 82 ساله به دنیای سینمایی مارول پیوسته و نقش ثادئوس “تاندربولت” راس/رد هالک را در فیلم «کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید» بازی می‌کند که سال آینده اکران خواهد شد. در مصاحبه‌ای با مجله GQ، فورد گفت که اجتناب از مارول وقتی مخاطبان سال‌هاست به این فیلم‌ها پاسخ مثبت داده‌اند، احمقانه است.

او گفت: «منظورم این است که این دنیای مارول است و من فقط برای یک تعطیلات آخر هفته آنجا هستم. من مثل ملوانی تازه‌کار در این شهر هستم.» فورد در مورد اولین حضورش در دنیای سینمایی مارول اضافه کرد: «من جذابیت انواع فیلم‌های دیگر را هم درک می‌کنم، به جز نوعی که ما در دهه‌های 80 و 90 ساختیم. من در مورد این موضوع نظر کلی ندارم. این شرایطی است که در آن هستیم و چیزها تغییر می‌کنند. اگر بنشینیم و تغییرات را پشیمان شویم و در آن‌ها شرکت نکنیم، احمقانه است. من در حال شرکت در بخش جدیدی از صنعت هستم که به نظرم تجربه‌های خوبی برای مخاطبان ارائه می‌دهد و من از آن لذت می‌برم.»

فورد همچنین درباره مفهوم ستاره‌های سینما گفت: «من فکر نمی‌کنم موضوع این باشد که آیا هنوز ستاره‌های سینما وجود دارند یا نه. بازیگران فوق‌العاده‌ای هر روز در حال ظهور هستند. این که آیا آن‌ها به ستاره‌های سینما تبدیل می‌شوند یا نه، واقعاً مهم نیست. اگر فیلم‌ها به ستاره‌ها نیاز داشته باشند، آن‌ها را پیدا خواهند کرد. من هیچ‌وقت درک نکرده‌ام که چرا باید یک ستاره سینما باشم. من بازیگر هستم. من داستان‌ها را روایت می‌کنم. من بخشی از یک گروه از افرادی هستم که با هم داستانی را تعریف می‌کنیم. من یک دستیار داستان‌گو هستم؛ این تمام چیزی است که هستم.»

فورد همچنین خود را یک کمدین می‌داند. او در این ماه برای نقش‌آفرینی‌اش در سریال کمدی Apple TV+ به نام «Shrink» که فصل دوم آن در 16 اکتبر پخش می‌شود، مصاحبه‌هایی انجام داده است. فورد بیش از 60 سال است که در بازیگری فعالیت دارد و در بیش از 60 فیلم حضور داشته است. او اخیراً در مصاحبه‌ای با Vanity Fair اعتراف کرد: «از نظر من، تمام کارهایی که انجام داده‌ام، کمدی هستند.» این موضوع با توجه به حضورش در درام‌های جدی مانند «بلید رانر»، «ساحل پشه» و «شاهد» که برای آن نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را کسب کرد، غافلگیرکننده است. او معتقد است که در همه آن‌ها نوعی کمدی وجود دارد.

او گفت: «به نوعی بله، چون شوخی‌ها همیشه شگفتی‌ها در هر فیلمی هستند، چه یک فیلم جدی و چه یک کمدی استریمینگ. پیدا کردن طنز در لحظه چیزی است که اغلب ما را از آن عبور می‌دهد. من دوست دارم به شخصیت‌هایی که بازی می‌کنم حس شخصی از طنز بدهد. فکر می‌کنم همه مردم حتی اگر بامزه نباشند، نوعی طنز دارند.»

او افزود: «همیشه از طنز لذت برده‌ام. من عاشق شوخی‌ها بودم. عاشق ساختار شوخی‌ها بودم. پدرم جوک‌گوی ماهری بود. بازی با کلمات و ایده‌هایی که پشت هر شوخی وجود دارند همیشه برایم جالب بود. وقتی به بازیگری فکر می‌کردم، برای هر دو نوع کار، یعنی درام جدی و کمدی، مشتاق بودم. من هر دو را انجام دادم و هیچ وقت تفاوت زیادی بین آن‌ها قائل نبودم. من با همان ذهن بازیگری به یک شوخی فکر می‌کنم که به یک صحنه جدی یا احساسی فکر می‌کنم.»

فیلم «کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید» در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ به سینماها خواهد آمد.

خروج از نسخه موبایل