سینمای جهان

کمپانی Gkids توسط غول رسانه‌ای ژاپنی Toho خریداری شد

کمپانی ژاپنی Toho، Gkids، توزیع‌کننده انیمیشن‌های اسکاری آمریکای شمالی را خریداری کرده و به رشد جهانی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سینما شارپ، غول رسانه‌ای ژاپن، Toho، کمپانی Gkids را که توزیع‌کننده فیلم‌های انیمیشن برجسته در آمریکای شمالی مانند The Boy and the Heron برنده اسکار است، خریداری کرد.

Gkids به عنوان یک زیرمجموعه کاملاً تحت مالکیت Toho International که در لس‌آنجلس مستقر است، به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اریک بکمن، بنیان‌گذار Gkids، همچنان به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت خواهد کرد و دیو جستد نیز در سمت رئیس باقی می‌ماند.

این دو مدیر از زمان انتشار اولین فیلم نامزد اسکار این شرکت، The Secret of Kells، که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، با هم در Gkids کار کرده‌اند. این کمپانی تا به امروز ۱۳ نامزدی در بخش بهترین فیلم انیمیشن در جوایز اسکار داشته است و سال گذشته برای فیلم The Boy and the Heron از هایائو میازاکی، برنده جایزه شد.

این معامله به Toho کمک می‌کند تا به هدف خود برای رشد در خارج از ژاپن نزدیک‌تر شود و تولیدات، خالقان و استودیوهای ژاپنی و بین‌المللی را به صورت مستقیم‌تر و گسترده‌تری با طرفداران در سراسر جهان مرتبط کند. Toho پیش از این نیز استودیوی انیمیشن ژاپنی Science SARU را خریداری کرده و در کمپانی تولید و توزیع مستقر در لس‌آنجلس، Fifth Season (پیش‌تر با نام Endeavor Content شناخته می‌شد) سرمایه‌گذاری کرده بود.

Toho همچنین در سال ۲۰۲۳ با فیلم Godzilla Minus One به موفقیتی بزرگ در خارج از ژاپن دست یافت. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم زنده ژاپنی در ایالات متحده و سومین فیلم پرفروش خارجی در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد.

Gkids به Toho یک سیستم توزیع تئاتری و خانگی معتبر و قابل‌اعتماد در آمریکای شمالی اضافه می‌کند. این منابع برای تکمیل فعالیت‌های صدور مجوز، کالا و تجارت الکترونیک بنر Toho International طراحی شده‌اند. این حرکت همچنین به رونق بخشی به بخشی از بازار کمک می‌کند که کمپانی‌هایی مانند Crunchyroll سونی و Netflix در سال‌های اخیر در آن فعال‌تر شده‌اند.

جزئیات مالی این معامله فاش نشده است.

این دو کمپانی در طول سال‌ها در پروژه‌هایی مانند Weathering With You، Promare از استودیو TRIGGER و Spirited Away: Live on Stage و بسیاری دیگر همکاری داشته‌اند. Toho همچنین توزیع‌کننده داخلی بسیاری از همین آثار در ژاپن است که در آمریکای شمالی توسط Gkids عرضه شده‌اند، از جمله آثار استودیو Ghibli، مامورو هوسودا، ماکوتو شینکای و بسیاری دیگر.

مدیرعامل Toho، هیرو ماتسوئوکا، در این باره گفت: “Gkids از طریق تلاش‌های سخت‌کوشانه، دیدگاه و صداقت خود، جایگاه منحصربه‌فردی در بازار ایالات متحده ایجاد کرده است که به طور کامل با قوت‌ها و اهداف استراتژیک Toho همخوانی دارد. این همکاری به ما امکان می‌دهد تا اهداف خود را برای اولویت‌بخشی به انیمیشن، توسعه بازارهای بین‌المللی و حمایت از ایجاد IP دنبال کنیم و در عین حال محتوای برجسته ژاپنی و انیمیشن را به مخاطبان جهانی عرضه کنیم.”

در بیانیه‌ای مشترک، بکمن و جستد این معامله را “خبر خوبی” برای فیلم‌سازان، شرکای تجاری و طرفداران توصیف کردند. “Gkids همان‌طور که همیشه بوده، با همان تیم، همان اشتیاق و همان مأموریت به کار خود ادامه خواهد داد، اما اکنون با پشتوانه یک کمپانی مادر افسانه‌ای و مکمل. ما واقعاً از پیوستن به نیروهای Toho، خانه‌ای که گودزیلا و آکیرا کوروساوا و همچنین فرنچایزهای انیمه‌ای بزرگی مانند My Hero Academia و Jujutsu Kaisen را در خود جای داده، هیجان‌زده هستیم. این همکاری به ما امکان می‌دهد تا فیلم‌های بیشتری را به مخاطبان آمریکای شمالی و جهانی عرضه کنیم و همچنان به حمایت از انیمیشن به عنوان یک هنر سینمایی ادامه دهیم و مرزهای این رسانه را گسترش دهیم.”

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا