سینمای جهان

«شهر اشباح» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن شد

«توهو» توزیع‌کننده سرشناس ژاپنی اعلام کرد انیمیشن «شهر اشباح» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن اولین فیلمی است که فروشش را از مرز ۳۰۰ میلیون دلار هم فراتر برد.

به نقل از ورایتی، «شهر اشباح» به کارگردانی هایائو میازاکی در سال ۲۰۰۱، پس از ۱۹ سال که از اکرانش می‌گذرد با فروش ۸.۵ میلیون دلار در دوران کرونا، از مرز ۳۰۰ میلیون دلار فروش در ژاپن عبور کرد.

به دلیل کرونا و متوقف شدن اکران‌های جدید، توهو بار دیگر این فیلم را در زنجیره سینماهایش روی پرده برد. این امر موجب شد تا فروش «شهر اشباح» تا امروز از ۳۰۴ میلیون دلار هم فراتر برود. و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن و اولین فیلمی که از فروش ۳۰۰ میلیون دلار عبور می‌کند بدل شود.

به این ترتیب «فیلم اهریمن‌کش: قطار موگن» اکنون فیلم شماره دو پرفروش در تاریخ ژاپن است و با فروش ۲۹۱ میلیون دلار می‌تواند امیدوار به رقابت با «شهر اشباح» باشد. این انیمه اکشن ژاپنی که پاییز امسال اکران شد. و به سرعت به این جایگاه دست یافت تصور می‌رفت تا هفته آینده «شهر اشباح» را پشت سر بگذارد، اما رکورد جدید «شهر اشباح» کمی فاصله را بیشتر کرده است.

«شهر اشباح» که در جولای ۲۰۰۱ اکران شد از ۲۶ ژوئن توسط توهو در ۳۷۲ سالن سینما روی پرده رفت. این اکران هم‌زمان با سه فیلم دیگر کلاسیک میازاکی و استودیو جیبلی همراه بود. این انیمیشن تا ماه آگوست روی پرده ماند و این چهار فیلم که شامل «نائوشیکا از دره باد» محصول ۱۹۸۴، «شاهزاده مونونوکه» محصول ۱۹۹۷ و «حکایت‌هایی از دریای زمین» محصول ۲۰۰۶ هم می‌شد در مجموع ۲۵ میلیون دلار با اکران مجدد در دوران کرونا فروش کردند.

«فیلم اهریمن‌کش» از ۱۶ اکتبر امسال در ۴۰۳ سالن سینما روی پرده رفته. و در طول ۵۹ روز به این میزان از فروش دست یافته است. این فیلم از ۲۶ دسامبر در ۸۲ سالن MX۴D و ۴DX هم اکران می‌شود. و انتظار می‌رود روند فروشش را تسریع کند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا