سینمای جهان

بازیگر “جنگ ستارگان” قدرت تکلمش را از دست داد

تام کین بازیگر جنگ ستارگان به دلیل سکته مغزی دیگر قادر به صحبت نیست.

به نقل از ورایتی، تام کین بازیگر صداپیشه که به دلیل صداپیشگی در مجموعه «جنگ ستارگان» شناخته می‌شد، به دنبال سکته مغزی توانایی سخن‌گفتن را از دست داده‌است.

دختر وی در پستی که در فیس بوک منتشر کرده خبر داده است:

او دچار سکته مغزی در سمت چپ مغز شده. که به دنبال آن به سمت راست بدنش و مرکز گفتار مغز او آسیب وارد آمده است. به این معنی او اکنون نمی‌تواند ارتباط کلامی موثری ایجاد کند؛ نه حرف بزند و نه حتی هجی کند. او هنوز شایسته است و بسیار ویژگی‌های خودش را حفظ کرده است. اما می‌تواند فقط در حد چند کلمه به زبان آورد.

به دنبال این سکته کین فعلاً نمی‌تواند وظیفه خودش را به عنوان صداپیشه مجموعه «جنگ ستارگان» انجام دهد. وی در طول زندگی حرفه‌ای‌اش در «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون» در نقش چند شخصیت از جمله یودا صحبت کرده بود. همچنین در فیلم پرفروش «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نیز وی صداپیشه شخصیت آدمیرال اکبار بود.

تام کین ۵۸ ساله صداپیشه انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری هم بود. صداپیشگی در ۳ فیلم از انیمیشن‌های «اسمفورف‌ها»، «یک سرکش»، «هالک» و «شرک» از جمله کارهای سینمایی وی بوده است.

تام کِین (به انگلیسی: Tom Kane) (زادهٔ ۱۵ آوریل ۱۹۶۲) صداپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی‌ای که او در آنها نقش داشته‌است می‌توان به دراکولا ۲۰۰۰، دراکولا ۲: معراج، تیم نایت رایدر و من آن صدا را می‌شناسم اشاره کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا