سینمای جهان

خرس طلای افتخاری برلین به اسکورسیزی می‌رسد

مارتین اسکورسیزی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای یک عمر دستاورد هنری، خرس طلایی افتخاری دریافت خواهد کرد.

به نقل از اسکرین، این کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس کهنه کار این جایزه را طی مراسمی در برلیناله در تاربخ ۲۰ فوریه دریافت خواهد کرد. ارتباط اسکورسیزی با برلیناله در سال ۱۹۸۱ آغاز شد. زمانی که «گاو خشمگین» در جشنواره به نمایش درآمد. و در فیلم «تنگه وحشت» نیز در بخش رقابتی برلین در سال ۱۹۹۱ به نمایش گذاشته شد.

جشنواره برلین در سال ۲۰۰۳ میزبان نمایش «دارو دسته های نیویورکی» بود. و این فیلم دوباره در سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از مرور آثار اسکورسیزی در جشنواره نمایش داده شد. فیلم کنسرت رولینگ استونز او با عنوان  «درخشش یک نور» در سال ۲۰۰۸ برلیناله را افتتاح کرد. و  «جزیره شاتر» نیز در سال ۲۰۱۰ در بخش خارج از رقابت برلیناله به روی پرده رفت.

آخرین فیلم بلند اسکورسیزی با عنوان «قاتلان ماه کامل» ، اخیراً به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۳ توسط هیئت ملی بازبینی در ایالات متحده انتخاب شده و به شدت برای فصل جوایز آتی مورد توجه قرار گرفته است. اسکورسیزی پیش از این در سال ۲۰۰۸ با فیلم «رفتگان» برنده اسکار بهترین کارگردانی شده بود.

ماریته ریسن‌بیک و کارلو چاتریان، مدیران برلیناله در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «مارتین اسکورسیزی برای هرکسی که سینما را هنر شکل‌دهی یک داستان به‌گونه‌ای که هم کاملاً شخصی و هم جهانی است. می‌داند، یک الگوی بی‌نظیر است. فیلم‌های او تاریخ ما را به‌عنوان تماشاگر و انسان همراهی کرده‌اند. شخصیت‌های او در درون ما زندگی کرده‌اند. و رشد کرده‌اند. نگاه او به تاریخ و نوع بشر به ما کمک کرده است. تا بفهمیم چه کسی هستیم. و از کجا آمده‌ایم».

اسکورسیزی همچنین متعهد به میراث فیلم تاریخی است. و از بازسازی و توزیع فیلم های کلاسیک از طریق بنیاد فیلم خود حمایت می کند.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود. و «لوپیتا نیونگو» بازیگر و فیلمساز کنیایی-مکزیکی برنده اسکار، ریاست هیات داوران بین المللی جشنواره فیلم برلین را بر عهده خواهد داشت.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا