سینمای ایران

گزارشی از فیلم «تمساح خونی» به مخاطبان سینما

«تمساح خونی» اولین ساخته سینمایی جواد عزتی به تهیه کنندگی کامران حجازی یک کمدی اکشن دوست داشتنی است که مخاطبان بعد از پایان شب‌های قدر و تعطیلی سینماها می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی می‌پردازیم. در ادامه و در قالب گزارش، فیلم «تمساح خونی» را به مخاطبان و علاقه‌مندان سینما معرفی خواهیم کرد.

«تمساح خونی» حاصل اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی است. اثری که نه تنها جواد عزتی به عنوان بازیگر نقش اصلی در آن حضور دارد. بلکه این بازیگر نام آشنا در اولین تجربه کارگردانی خود توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردان نگاه نو (فیلم اول) را از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ کسب کند.

«تمساح خونی» که با بیشترین سانس فوق‌العاده و استقبال مردمی، پرمخاطب‌ترین فیلم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود. این روزها رکوردار فروش نوروزی ۱۴۰۳ است و با فاصله از سایر آثار بسته اکران نوروزی پیشتاز در جذب مخاطب به شمار می‌رود. این اثر رکوردهای مختلفی نظیر رکورد فروش روز اول، دوم، افتتاحیه، هفته اول سینمای ایران و رکورد پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم روز اول نوروز تاریخ سینمای ایران را به نام خود ثبت کرده است. و تا امروز بیش از ۶۵ میلیارد تومان فروخته است.

گزارشی از فیلم «تمساح خونی» به مخاطبان سینما

«تمساح خونی» یک کمدی اکشن شبیه برخی فیلم‌های جکی چان است. اثری پرستاره با بازی عباس جمشیدی فر و جواد عزتی که الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی، جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نیز در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

سایر بازیگران فیلم عبارتند از بهراد خرازی، مرتضی تقی‌زاده، یدالله شادمانی، محمد صابری، حامد نظامی اصل، فرهاد شعاع، ابوذر چهل امیرانی، بهراد سلاح ورزی، حاتم مشمولی و محمود موسوی.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره … ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

به گفته جواد عزتی کارگردان فیلم، «تمساح خونی» یک اصطلاح و برای انسان‌هایی است. که با جیب خالی ریسک‌های بزرگ می‌کنند. ماجرای این فیلم هم در مورد ۲ دوست به نام‌های هومن و پیمان است. که به مشکل مالی بزرگی برخورده‌اند و از سر ناچاری به قمار روی می‌آورند. و این امر چالش‌هایی برای آنها ایجاد می‌کند.

گزارشی از فیلم «تمساح خونی» به مخاطبان سینما

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به تهیه کنندگی کامران حجازی و نویسندگی پدرام افشار است.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از مجری طرح و مدیر تولید: پیمان حجازی، تدوین: عماد خدابخش، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: آرتا ماهان، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، طراح جلوه‌های ویژه بصری: امین پهلوان زاده ٫برنامه ریز: محمدرضا کشمیری، دستیار اول کارگردان: پانته‌آ حسینی، جانشین مدیرتولید: حسن صفری، اصلاح رنگ و نور: استودیو روشنا، دستیار اول فیلمبردار، هومن خلیلی، دستیار تهیه‌کننده، سعید رضا صاحبی، مدیرتدارکات: سعید جعفری‌فر، طراح بدلکاری، امیر بدری، منشی صحنه، سعیده دلیریان – الناز کوتی، فیلمبردار پشت صحنه: شیمانی رئیسی، عکاس: مجید طالبی، ریحانه زنگنه، مدیر روابط‌عمومی: زهرا دمزآبادی.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا