سینمای جهان

نمایش «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره کن

اولین نمایش «مگالوپولیس» جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره کن با ۷ دقیقه تشویق ایستاده مورد استقبال قرار گرفت.

 به نقل از ددلاین، فیلمی که امسال بیش از هر فیلم دیگری انتظار تماشایش وجود داشت، دیشب در جشنواره کن به نمایش درآمد. «مگالوپولیس» جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا، با نخستین اکرانش در جهان شب پیش (پنج‌شنبه) با تشویق ایستاده ۷ دقیقه‌ای مورد استقبال قرار گرفت.

کاپولا، کارگردان ۸۵ ساله و برنده ۵ جایزه اسکار پس از نمایش فیلم و روشن شدن چراغ‌ها در سینما لومیر کن روی صحنه رفت و تعظیم کرد و ریچارد گیر بازیگر فیلم «انجمن پنبه» ‌اش روی صحنه ظاهر شد تا به وی تبریک بگوید و تیری فرمو، رییس کن وی را در آغوش گرفت.

کاپولا در نهایت خطاب به جمعیت گفت: از همه شما بسیار متشکرم. نمی‌توانم احساسم را در قالب کلمات بیان کنم. وی بازیگران فیلمش را «خانواده» خود نامید و بر پیام پایانی فیلم تاکید کرد: باید با خانواده‌هایمان بیعت کنیم تا بچه‌ها دنیای زیبایی را از ما به ارث ببرند.

این فیلم که نخستین فیلم کاپولا پس از ۱۳ سال است از سال پیش با انتظار زیادی برای نمایشش همراه بود و حتی پیش از نمایش فیلم، کارگردان فیلم‌های مهم تاریخ سینما از «مکالمه» تا «اینک آخرالزمان» برنده نخل طلای کن و سه گانه مهم «پدرخوانده» با تشویق بیش از ۳ دقیقه‌ای تماشاگران روی فرش قرمز مواجه شد. روی فرش قرمز شیا لابوف، گریس واندروال، تالیا شایر، جانکارلو اسپوزیتو، کلوئه فاینمن، ناتالی امانوئل، آدام درایور و اوبری پلازا، کاپولا را همراهی کردند.

این فیلم برای کارگردانی که برنده ۵ جایزه اسکار بوده، فیلمی سرنوشت ساز است. زیرا وی بدون وابستگی با استودیوهای هالیوودی، تصمیم گرفت تا خودش تامین مالی فیلمش را انجام دهد. از آنجا که این فیلم هنوز پخش کننده‌ای برای آمریکای شمالی نیافته و استودیوها قدم جلو نگذاشته‌اند. اولین نمایش آن در کن اهمیت زیادی داشت.

حضور شخصی فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره کن با توجه به اینکه النور، همسری که بیش از ۶۰ سال در کنار وی بود چند هفته پیش درگذشت، قابل توجه است.

«مگالوپولیس» یک افسانه حماسی رومی است. که در آمریکای مدرن تخیلی اتفاق می‌افتد، جایی که شهر رم جدید باید تغییر کند و این امر موجب درگیری بین سزار کاتیلینا با بازی درایور، هنرمند نابغه‌ای که به دنبال آینده‌ای آرمانی است. و مخالفت شهردار فرانکلین سیسرو با بازی اسپوزیتو که متعهد به حفظ وضعیت موجود رو به سقوط است، می‌شود. او نماینده طمع، منافع خاص و جنگ حزبی است. جولیا سیسرو با بازی امانوئل، دختر شهردار است. که عشقش به سزار او را مجبور می‌کند تا بین پدر و مجبوبش و آنچه واقعاً معتقد است بشریت سزاوار آن است، تصمیم بگیرد.

جان وویت، فارست ویتاکر، تالیا شایر، جیسون شوارتزمن، گریس وندروال، جیمز رمار، دی بی. سوینی و داستین هافمن دیگر بازیگران فیلم هستند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا