سینمای جهان

امی هفتاد و پنجم نامزدهایش را شناخت

نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۳ معرفی شدند و سریال «جانشینی» با کسب ۲۷ نامزدی و ۳ نامزدی در میان بازیگران مرد نقش اول در تاریخ رکورد گذاشت.

به نقل از ورایتی، نامزدهای هفتاد و پنجمین دوره جوایز امی برای انتخاب بهترین برنامه‌های تلویزیون آمریکا در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند. در برنامه اعلامیه نامزدی که پر از غافلگیری بود، درام «جانشینی» ‌از اچ‌بی‌او ۲۷ نامزدی کسب کرد و صدرنشین نامزدی‌ها شد. پس از آن «آخرین بازماندگان ما» با ۲۴ نامزدی و «نیلوفر سفید» با ۲۳ نامزدی باز هم از تولیدات اچ‌بی‌او هستند. پس از آنها هم «تد لاسو» از اپل تی‌وی با ۲۱ نامزدی جای گرفت و به بزرگ‌ترین کمدی سال بدل شد.

نتفلیکس هم پس از اچ‌بی‌او دیگر تولیدکننده موفق سال بود و به لطف «خصومت»، «دامر» و «چهارشنبه» نامزدی‌های زیادی کسب کرد که تعداد هر یک ۲ رقمی بود.

در بخش بهترین سریال درام «اندور»، «بهتر است با سال تماس بگیرید»، «تاج»، «خاندان اژدها»، «آخرین بازماندگان ما»، «جانشینی»، «نیلوفر سفید» و «جلیقه زردها» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین سریال کمدی نیز «ابتدایی ابت»، «بری»، «خرس»، «وظیفه داوری »، «خانم میزل شگفت‌انگیز»، «تنها قتل‌های ساختمان»، «تد لاسو» و «چهارشنبه» نامزد شده‌اند.

برایان کاکس، کیران کالکین و جرمی استرانگ برای «جانشینی»، جف بریجز برای بازی در «پیرمرد»، باب اودنکرک برای «بهتر است با سال تماس بگیرید»، پدرو پاسکال برای «آخرین بازماندگان ما» رقبای بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام هستند و در بخش بازیگر زن نقش اول سریال درام شارون هورگان برای «خواهران بد»، ملانی لینسکی برای «جلیقه زردها»، الیزابت ماس برای «سرگذشت ندیمه»، بلا رمزی برای «آخرین بازماندگان ما»، کری راسل برای «دیپلمات» و سارا اسنوک برای «جانشینی» رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال کمدی هم بیل هیدر برای «بری»، جیسون سیگل برای «روان‌درمانی»، مارتین شورت برای «تنها قتل‌های ساختمان»، جیسون سودیکیس برای «تد لاسو» و جرمی آلن وایت برای «خرس» رقابت می‌کنند. نامزدهای زن این بخش هم شامل کریستینا اپلگیت برای «من مرده»، ریچل برازناهان برای «خانم میزل شگفت‌انگیز»،« کوئینتا برانسون» برای «ابتدایی ابت»، ناتاشا لیون برای «پوکر فیس » و جنا اورتگا برای «چهارشنبه» هستند.

در میان نامزدهای مرد نقش مکمل سریال درام هم نام بازیگران سریال «جانشینی» بخش عمده را به خود اختصاص داده‌اند که شامل نیکلاس بران، متیو مک‌فادین، آلن راک و الکساندر اسکارسگارد می‌شود. در برابر آن در میان بازیگران زن نقش مکمل سریال درام بیشترین نامزدی نصیب بازیگران «نیلوفر سفید» شده که شامل جنیفر کولیج، مگان فیهی، سابرینا ایمپاچاتوره، ابری پلازا و سیمونا تاباسکو می‌شود. دیگر مدعیان این بخش ناری سی‌هورن برای «بهتر است با سال تماس بگیرید» و الیزابت دبیکی برای «تاج» هستند.

در بخش بهترین مینی‌سریال هم «خصومت »، «دامر – هیولا: داستان جفری دامر»، « دیزی جونز و گروه سیکس»، «فلاشمن به دردسر افتاده» و «اوبی-وان کنوبی» رقابت می‌کنند.

در حال حاضر مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز ۱۸ سپتامبر تعیین شده است، اما احتمال تغییر این تاریخ برای اعتصاب نویسندگان و اعتصاب احتمالی بازیگران بالاست.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا