سینمای ایران

فوتوکال فیلم “شب، داخلی، دیوار” در جشنواره ونیز

نوید محمدزاده، دایانا حبیبی، سعید داخ و دانیال خیری‌خواه و ... در این فوتوکال حضور داشتند.

امروز پنج شنبه فوتوکال فیلم “شب، داخلی، دیوار” ساخته وحید جلیلوند در جشنواره ونیز برگزار شد.

که سومین ساخته وحید جلیلوند پس از دو فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و «بدون تاریخ، بدون امضا» است، در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود و با دیگر فیلم‌های این بخش به رقابت خواهد پرداخت.

علی؛ مردی نابینا، در تلاش است تا خودکشی کند که در زمان انجام این کار، سرایدار ساختمانی که در آن زندگی می‌کند، او را متوقف می‌کند. در همین حین به او اطلاع می‌دهند که پلیس در جستجوی زنی است که فرار کرده و در جایی از ساختمان مخفی شده است. علی کم کم متوجه می‌شود که لیلا زن فراری داخل آپارتمانش است.

این زن در تظاهراتی شرکت کرده که منجر به هرج و مرج شده است، پلیس او را می‌گیرد و در هنگام بردنش به ماشین، زن پسر چهار ساله‌اش را گم می‌کند و همین امر موجب شوکه شدن او می‌شود.

رفته رفته، علی از لحاظ عاطفی به زن فراری (لیلا) وابسته می‌شود. او که مشتاق فرار از واقعیت است، کمک به لیلا به پناهگاهی در دنیای تخیل او تبدیل می‌شود.

وحید جلیلوند به عنوان کارگردان این فیلم سینمایی، در باره فیلم خود گفته است:

در سال ۲۰۱۸ در فایل صوتی شاعر معروف ایرانی خبر احیای امید از دست رفته مردم را شنیدم: « بدون امید، هرگز قدرت ایستادن را پیدا نمی کنیم… هوای تازه‌ای برای نفس کشیدن نداریم… دیگر زندگی برای زیستن وجود ندارد.»

از خودم پرسیدم چگونه می‌توانیم به مردمی که از بدبختی‌ها و ظلم زخمی شده‌اند، امید به ایستادن، نفس کشیدن و زندگی دوباره بدهیم. پاسخ این سؤال من در یک شعر بود: «تصور کنید دنیا در خواب است و هیچ نامه‌ای به مقصد نمی‌رسد، تصور کن نان را از سفره بردارند و کلمات کتابی را از درختان شکوفا کنند و لبخند را از لبانمان بکَنند، با رویاهای ما چه خواهند کرد؟» و این آغاز «شب، داخلی، دیوار» بود.

فوتوکال فیلم "شب، داخلی، دیوار" در جشنواره ونیز

فوتوکال فیلم "شب، داخلی، دیوار" در جشنواره ونیز

فوتوکال فیلم "شب، داخلی، دیوار" در جشنواره ونیز

 

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
عصر ایران

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا