سینمای ایران

«دسته دختران» آماده اکران می‌شود

مجتبی بهزادیان پخش‌کننده فیلم سینمایی «دسته دختران» به ارائه توضیحاتی درباره آماده‌سازی این فیلم برای اکران در عید فطر پرداخت.

مجتبی بهزادیان سرپرست موسسه بهمن سبز که فیلم «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی را در ترکیب فیلم‌های اکران عید فطر دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نسخه آماده اکران این فیلم توضیح داد: در حال حاضر برای آماده‌سازی مقدمات اکران فیلم «دسته دختران» در خرمشهر و آبادان هستیم و در تلاشیم تا فضایی مناسب آغاز اکران این فیلم در این شهرها فراهم بیاوریم. با توجه به صحبت‌هایی که با آقای منصوری به‌عنوان تهیه‌کننده و خانم قیدی به‌عنوان کارگردان فیلم داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که فیلم برای اکران عمومی باید نسبت به نسخه جشنواره کمی کوتاه‌تر شود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر زمان فیلم، تصمیم گرفتیم در بخش تدوین، صدا و آهنگسازی هم تغییراتی داشته باشیم و امیدواریم تا ۳۰ فروردین که زمان آغاز اکران فیلم‌های عید فطر اعلام شده است، به نسخه نهایی برسیم. به نظرمان نسخه‌ای که در حال آماده‌سازی آن هستیم، متفاوت‌تر و البته جذاب‌تر از نسخه جشنواره خواهد بود و مخاطب هم با ورژن متفاوتی از فیلم مواجه می‌شود.

بهزادیان درباره جزییات اصلاحات اعمال‌شده در فیلم هم توضیح داد: هنوز داریم روی این موارد کار می‌کنیم و حجم اصلاحات آنقدر نخواهد بود که به کلیات فیلم لطمه بزند. حجم این تغییرات نهایت در حد چند دقیقه خواهد بود و دوستان همچنان از طرف خانم قیدی مشغول کار بر روی فیلم هستند. هنوز این نسخه برای اکران عمومی نهایی نشده است. نسخه فیلم در جشنواره فجر در حدود ۱۱۲ دقیقه بود و من امید دارم در حدود ۷ الی ۸ دقیقه این نسخه برای اکران عمومی کوتاه‌تر شود.

این پخش‌کننده درباره انتخاب بازه عید فطر برای اکران «دسته دختران» و همزمانی آن با اکران فیلم‌های پرفروشی مانند «فسیل» هم گفت: واقعیت این است که ما سال گذشته هم فیلم «لوپتو» را در شرایطی اکران کردیم که اوج شلوغی‌ها و اعتراضات در کشور بود. ما معتقدیم این ما هستیم که می‌توانیم فضا را براساس ترکیب فیلم‌های روی پرده مدیریت کنیم. شاید آن زمان هم عده‌ای به حوزه هنری خرده می‌گرفتند که الان چه وقت اکران فیلم کودک است؟ اما اتفاقی که برای «لوپتو» رخ داد باعث شد فضا برای ورود فیلم‌های دیگر به چرخه اکران هم فراهم شود. درباره «دسته دختران» هم فکر می‌کنیم با توجه به اینکه به سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر نزدیک هستیم، برای‌مان مهم بود که اکران فیلم به این مناسبت هم نزدیک باشد.

وی افزود: از آنجایی که این فیلم در ژانر دفاع مقدس قرار می‌گیرد، امیدواریم فضایی که برای مناسبت سوم خرداد در کشور شکل می‌گیرد هم به بهتر دیده شدن آن کمک کند.

بهزادیان درباره پیش‌بینی خود از میزان فروش فیلم هم گفت: پیش‌بینی دقیقی که نمی‌توان داشت اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فیلم به بهترین شکل دیده شود. از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و امیدواریم اتفاقات خوبی هم در گیشه برای آن رخ دهد. فیلم «دسته دختران» فیلم شریفی است که زحمت بسیار زیادی برای آن کشیده شده است. در جشنواره فیلم فجر حاشیه‌هایی برای فیلم به‌وجود آمد که تلاش می‌کنیم به این حواشی ورود نداشته باشیم تا فیلم به بهترین شکل به مخاطبش ارائه شود. به نظرم مخاطب هم ناراضی از سالن سینما خارج نمی‌شود. البته که سلیقه افراد متنوع است و این احتمال هم وجود دارد که بالاخره عده‌ای از فیلم راضی نباشند. تلاش ما اما این است که بهترین اتفاق برای این فیلم در اکران رخ بدهد.

وی درباره همزمانی اکران «دسته دختران» و «غریب‌» و احتمال تأثیر منفی این همزمانی بر فروش دو فیلم هم توضیح داد: اکران فیلم «غریب» از اواخر اسفندماه آغاز شد و یک ماه بعد از آن اکران «دسته دختران» دارد آغاز می‌شود. از طرف دیگر هم جنس این دو فیلم متفاوت از هم است. درست است که هر دو فیلم در ژانر دفاع مقدس تعریف می‌شوند اما می‌دانیم که فیلم «غریب» تک‌محور و قهرمان‌محور است اما فیلم «دسته دختران» قصد دارد روایت‌گر یک موضوع ویژه درباره حضور زنان در دوران دفاع مقدس باشد. از این منظر اکران همزمان این دو فیلم منافاتی با هم نخواهد داشت و بعید است مشکلی برای هم به‌وجود بیاورند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا