تلویزیونسینمای ایران

«یوسف قربانی» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

یوسف قربانی با آثاری همچون «اخراجی‌ها ۲»، «شام عروسی»، «انتخاب»، «باران»، «چند می‌گیری گریه کنی» در تلویزیون شناخته می‌شود.

یوسف قربانی در بیشتر فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی حضور پیدا کرده. اما بیشتر مخاطبان او را با آن سکانس‌های جذاب آسایشگاه سالمندان در فیلم «سن پطرزبورگ»» به یاد می‌آورند. زیرا او پیش از آن در «اخراجی‌های» مسعود ده نمکی و «کت جادویی» محمدحسین لطیفی هم ایفای نقش کرده است.

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون بعد از مدت‌ها بیماری، شب گذشته دارفانی را وداع گفت. ضمن تأیید این خبر از سوی خانه سینما، قرار است یوسف قربانی با هماهنگی خانواده‌اش، در یکی‌دو روز آینده، قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

در طی بازیگری یوسف قربانی در این سال‌ها با هنرمندان بسیاری تجربه کار داشته است. که با بازیگران پیشکسوت و کاربلد سینما و تلویزیون همبازی شده است. ۱۹ اثر را در پرونده هنری‌اش دارد. که ۱۴ اثر مربوط به سینما و ۵ سریال تلویزیونی هم از خودش به یادگار گذاشته است.

قربانی در فیلم‌های سینمایی «مردی روی ماه»، «رسوایی»، «سن پطرزبورگ»، «اخراجی‌ها ۲»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «انتخاب»، «مهمان مامان»، «دنیای وارونه»، «یاران»، «رابطه پنهانی»، «پرده آخر»، «تازه عروس» و… به ایفای نقش پرداخته است. همچنین او سریال‌هایی همچون «نقطه سر خط»، «نون و ریحون»، «شهریار»، «فرستاده» و «کت جادویی» از خودش به یادگار گذاشته است.

قربانی که عضو انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما بود. فردا  ـ سه شنبه ۲۳ دی ماه ـ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
شهرآرانیوز

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا