سینمای ایران

جشنواره ملی فیلم فجر ۳۹ بخش مردمی دارد

رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد جشنواره ملی فیلم فجر می تواند بخش مردمی داشته باشد.

به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، «کیانوش جهانپور» رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، از ستاد برگزاری و بخش‌های مختلف اجرایی جشنواره بازدید کرد. و در جریان چگونگی برگزاری این دوره جشنواره و جزئیات برنامه‌های طراحی شده. جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سینماها در سطح دوم و سوم (نمایش برای رسانه‌ها، هنرمندان و نمایش برای مردم) قرار گرفت.

کیانوش جهانپور در این بازدید گفت: این انتظار که جشنواره مانند سال‌های قبل برگزار شود. طبیعتا وجود ندارد. اگرچه به واسطه محدودیت‌هایی که اعمال شده، شرایط مبتلایان و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا با نزدیک شدن به روزهای برگزاری جشنواره بهبود پیدا کرده است. اما نکته مهم آن است. که این موضوع وجهی شکننده دارد. و این شکنند‌گی در اوضاع، این هشدار را باقی می‌گذارد. که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باید صورت بگیرد. لذا امسال تفاوت عمده‌ای با کلیه ادوار گذشته خود دارد.

رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار کرد: البته ممکن است. در این اوضاع ظرفیت‌های جدیدی هم در ارتباط با مخاطب به وجود بیاید. اما جشنواره سی و نهم با محدودیت‌ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد. برگزار خواهد شد. و امیدواریم در سال آینده به روال سال‌های قبل خود بازگردد. و یک استقبال حداکثری از سوی مخاطبانش داشته باشد. نکته‌ای که قاعدتاً در سال جاری مقدور نیست.

او گفت: پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که وزارت بهداشت در نظر گرفته است به نوعی جامع است که وادی‌ها و مشاغل مهم از جمله سینما و مسائل مربوط به جشنواره را هم شامل می‌شود.

جهانپور ادامه داد: در تعیین پروتکل‌ها سعی بر این بوده. که ضمن حفظ این رویدادها در برگزاری آن محدودیت‌هایی اعمال شود. که هم سلامت رویداد و هم سلامت مخاطبان در آن لحاظ شود.

او خطاب به مخاطبان سینمای ایران تأکید کرد: استدعایی که از مردم داریم آن است. که در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت ‌کنند. و همزمان از این جشنواره و رویداد استفاده کافی را ببرند.

سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا