سینمای ایران

«اتومبیل» و «لب خط» فعلا اکران نمی‌شود

تهیه‌کننده فیلم‌های «اتومبیل» و «لب خط» از مهیا نبودن شرایط اکران فیلم‌ها می‌گوید.

علی عبدالعلی‌زاده تهیه‌کننده فیلم‌های «اتومبیل» و «لب خط» که سال گذشته کار ساخت آن‌ها را به اتمام رسانده‌ است. در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اکران این فیلم‌ها اظهار کرد: سرمایه‌گذار «اتومبیل» چندان علاقه‌ای به اکران آنلاین ندارد و از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا سینماها تعطیل هستند. و اینکه معلوم نیست. کی بازگشایی شود فعلا قصد اکران نداریم. باید دید شرایط کرونا در کشور چگونه پیش خواهد رفت و واکسیناسیون مردمی چه زمانی انجام می‌شود. تا برای اکران هر ۲ فیلم فکری کنیم.

این نویسنده در پایان درباره پخش جشنواره‌ای فیلم‌هایش خاطرنشان کرد:

«لب خط» یک فیلم شاد است. که چندان به درد جشنواره‌های خارجی نمی‌خورد، «اتومبیل» قصه‌ای درام دارد که می‌تواند. به جشنواره‌های خارجی برود اما چون تاکنون هیچ اکرانی، چه محدود و چه غیر از آن، در داخل کشور نداشته است نمی‌توانیم آن را برای نمایش به جشنواره‌های خارجی بفرستیم.

علی عبدالعلی‌زاده کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون که به تازگی فیلمنامه «عملیات ربات‌ها» را نوشته است، درباره داستان این فیلمنامه گفت: این فیلمنامه، یک کار کودکِ حادثه‌ای است و ماجرای سرقتی را روایت می‌کند و بچه‌ای که از طبقه پایین جامعه بوده و نبوغ بالایی دارد. این کودک در ماجرای سرقت قرار می‌گیرد و به کمک یک سری از بچه‌های دیگر سعی می‌کنند سرقت را به شکست بکشانند که در این میان یک رابطه عاطفی میان پسربچه داستان و دختربچه‌ای رخ می‌دهد.

وی درباره ساخت این فیلمنامه تاکید کرد: این فیلمنامه در بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده و کارگردانی آن را هم خودم برعهده دارم اما فکر نمی‌کنم امسال کار ساخت آن را شروع کنیم. باید دید دولت که عوض شد و مسئولان فارابی هم به تبع تغییر کردند، چه پیش می‌آید.

عبدالعلی‌زاده درباره ایده نوشتن فیلمنامه «عملیات ربات‌ها» عنوان کرد: دغدغه نوشتن این فیلمنامه از سال‌های گذشته با من همراه بود تا اینکه سال گذشته نوشتن آن را به اتمام رساندم. به طور کل به کار کودک علاقه دارم و از ابتدا نیز در این حوزه فعالیت می‌کردم گرچه سینمای کودک در ایران مهجور مانده است.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا