سینمای جهان

نقد منفی منتقدین برای «بلک آدام»

سلسله مرابت قدرت در «دنیای دی‌سی» با «بلک آدام» (Black Adam) در حال تغییر است، اما این فیلم ابرقهرمانی جدید با بازی «دواین جانسون» با استقبال منتقدین مواجه نشد.

«بلک آدام» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۲ درصد منتقدین دریاف کرده است. در صورتی که این رقم حفظ شود، پایین‌ترین امتیاز منتقدین برای فیلم‌های دی‌سی از سال ۲۰۱۷ وقتی «لیگ عدالت» (Justice League) اکران شد. و امتیاز ۲۳ درصد دریافت کرد به ثبت می‌رسد. برادران وارنر البته «لیگ عدالت» دیگری با نظارت «زک اسنایدر» کارگردان ابتدایی فیلم در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و با نقدهای مثبت‌تری روبرو شد.

«پیتر دبروژ» منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «هدف کلی فیلم این است که «بلک آدام» به شکل باشکوهی معرفی شود با این فرض که او به زودی در مقابل دشمنان درخورتری قرار بگیرد.»

«پیتر بردشا» منتقد «گاردین» می‌گوید: «سر طاق بزرگ و سیاره-وار جانسون و استعداد شیطنت‌آمیز او برای طنزی به ظاهر جدی او را یک ابرقهرمان عالی ساخته است.»

منتقد «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد:‌ «پروژه شخصی [جانسون] به خوبی شخصیت‌پردازی می‌کند. و برای ماجراجویی‌هایی مقدمه می‌چیند که امیدواریم کمتر از این یکی قابل‌پیش‌بینی باشد.»

«آی‌جی‌ان» می‌نویسد: «فیلم پر از شخصیت‌های پرداخته نشده و بی‌شمار صحنه‌های اکشن تکراری است، تا جایی که بحث نیمه-پخته در مورد اینکه قهرمان بودن یعنی چه در این هیاهو گم می‌شود.»

«آلفونسو دورالده» منتقد «رپ» این فیلم را «ضد-سرگرمی» می‌خواند و می‌نویسد: «یکی از گیج‌‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی استودیویی از لحاظ بصری است میان گرافیک رایانه‌ای غیرجذاب و تدوین بسیار تند و تیزی که نشاط همه صحنه‌های مبارزه را می‌گیرد.»

«ایندی‌وایر» به این فیلم امتیاز یک و نیم ستاره می‌دهد و می‌پرسد: «چه اتفاقی می‌افتد وقتی بی‌خطرترین ستاره سینماهای هالیوود با بی‌خطرترین ژانر سینمای هالیوود ترکیب می‌شود؟ دقیقاً همان اتفاقی که انتظار می‌رود. [نتیجه] فقط بدتر می‌شود.»

کارگردانی «بلک آدام» به «ژاومه کویت-سرا» سپرده شده که سابقه همکاری با جانسون در فیلم «گردش در جنگل» (Jungle Cruise) دیزنی را هم دارد. «سهراب نوشیروانی» و «روری هینز» نویسندگان آخرین نسخه‌های فیلمنامه‌اند. در فیلم «بلک آدام» دواین جانسون در نقش اصلی، «پی‌یرس برازنان» در نقش «دکتر سرنوشت» یا «دکتر فیت»، «آلدیس هاج» در نقش «هاک‌من». «نوآح سنتینیو» در نقش «اتم اسمشر» و «کویینتسا سوییندل» در نقش «سایکلون» بازی می‌کنند. «سارا شاهی» بازیگر ایرانی تبار نیز نقش یک استاد دانشگاه را بازی خواهد کرد. در کامیک-کان امسال تأیید شد که «وایولا دیویس» نیز نقش «آماندا والر» را تکرار خواهد کرد.

«بلک آدام» ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ تنها در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوب بود واقعا. من دیدمش. از. متوسط بهتر.بود. با این حالی. من طرفدارم تور. هستم ولی. این خیلییی خفن تر. از. تور 4 بود با تشکر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا