سینمای جهان

«بلک آدام» در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان

فیلم «بلک آدام» برای دومین هفته پیاپی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان قرار گرفت.

به نقل از ورایتی، فیلم «بلک آدام» ماجراجویی محصول کمپانی برادران وارنر، با بازی «دواین جانسون» در نقش اصلی در دومین هفته نمایش در سینماهای آمریکا ۲۷.۷ میلیون دلار فروخت و کاهش استاندارد (برای فیلم‌های ابرقهرمانی) ۵۹ درصدی فروش نسبت به فروش هفته آغازین را تجربه کرد.

فیلم «بلک آدام» تاکنون ۱۱۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته و فروش جهانی آن نیز به مرز ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. کارگردانی این فیلم بر عهده «ژاومه کویت-سرا» بوده و فیلم‌نامه‌ آن نیز توسط «آدام استیکیل»، «روری هِینز» و سهراب نوشیروانی نوشته شده ست. «جانسون» در این فیلم در نقش اصلی در کنار «آلدیس هاج»، «نوحا سنتینو»، «سارا شاهی»، «مروان کنزاری»، «کوئینتسا سوئیندل»، «بودی سابونگوی» و «پیرس برازنان» به ایفای نقش پرداخته است.

اما کمدی رمانتیک «بلیط بهشت» با نقش‌آفرینی «جولیا رابرتز» و «جورج کلونی» هم با فروش با ۱۰ میلیون دلاری در جایگاه دوم گیشه آمریکا قرار گرفت و در هفته دوم اکران تنها ۳۹ درصد افت فروش داشت.

این فیلم تا به امروز ۳۳.۷ میلیون دلار در آمریکا فروخته که با توجه به چالش‌های فعلی پیش روی کمدی درام‌ها نتیجه‌ای خوب است. این فیلم ۸۵ میلیون دلار دیگر هم در گیشه بین المللی به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱۱۹ میلیون دلار رسانده است.

در این فیلم دو بازیگر مطرح هالیوودی در نقش یک زوج مطلقه بازی می کند که برای یک سفر باهم همراه می‌شوند، به این امید که دختر عاشقشان (با بازی کیتلین دوور) را از انجام همان اشتباهی بازدارند که فکر می‌کنند ۲۵ سال پیش با ازدواج با فردی که به تازگی با او آشنا شده بود، مرتکب شدند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا