تلویزیون

جلال مقامی مهمان امشب دورهمی

جلال مقامی پیشکسوت دوبله امشب در برنامه دورهمی مهمان مهران مدیری است.

برنامه «دورهمی» امشب با حضور جلال مقامی پیشکسوت دوبله ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

جلال مقامی (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۲۰) مدیر دوبلاژ،  دوبلور و بازیگر ایرانی است.او به دلیل اجرای برنامهٔ دیدنی‌ها نیز شهرت دارد. وی همسر رفعت هاشم‌پور، دوبلور قدیمی سینما و تلویزیون، و همچنین دایی شراره حضرتی دوبلور است.

دوبلهٔ منحصربه‌فرد او در سریال لبهٔ تاریکی یکی از شاهکار‌های این استاد دوبلهٔ ایران است.از مشهورترین آثار مقامی می‌توان به گویندگی‌اش در آثاری، چون «لورنس عربستان به جای عمر شریف»، «شکوه علفزار»، «ارتش سری»، «پوآرو»، «شرلوک هلمز»، «هشدار برای کبری ۱۱ به جای سمیر» اشاره کرد.

دورهمی نام یک مجموعه تلویزیونی با اجرا و کارگردانی مهران مدیری است. که از ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ با تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم شروع به پخش کرد. ابتدا مهراب قاسم خانی کارگردانی این برنامه تلویزیونی را بر عهده داشت. که بعداً به دلیل برخی مشکلات از جمله ممنوع‌التصویر بودن قاسم خانی از قسمت سیزدهم به بعد مهران مدیری کارگردانی را بر عهده گرفت. این مجموعه، اواسط پاییز سال ۱۳۹۴ و با آغاز مقدمات ساخت دکور وارد مرحله پیش تولید شد. در آغاز، هدف سازندگان، ارائه مجموعه‌ای تلویزیونی با ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون بود. که با گذشت زمان، این ادعا عملی نشد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا