نمایش خانگی

«آنتن» یک کمدی اجتماعی است

تهیه کننده و کارگردان سریال «آنتن» درباره این سریال که در حال پخش شدن از پلتفرم نماوا است، توضیح داد.

سید ابراهیم عامریان تهیه کننده و کارگردان سریال «آنتن» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این سریال کمدی اجتماعی که در حال پخش شدن از پلتفرم نماوا است. عنوان کرد: احساس می کنم پیاده کردن کمدی در سریال با فیلم سینمایی متفاوت است. حتی مدت و مقدار خنده های شخصیت ها در سریال و فیلم باهم فرق دارد. «آنتن» باید مخاطب را  ۱۴ قسمت با خود همراه می کرد. و اگر می خواستیم مانند فیلم سینمایی جلو رویم، صرف اینکه تماشاگر هر ۴ دقیقه یک بار بخندد کافی‌ بود اما در این سریال، یک کمدی کاملا شریف تولید کرده ایم. کمدی که در «آنتن» وجود دارد تلخی داستان این سریال را از بین می برد. زیرا به هر حال مشکلات دانشگاه ها که همه هم با آن رو به رو شده ایم، تلخ هستند.

وی درباره دغدغه ساخت سریالی با مضمون دانشگاه و کنکور گفت: تمام مسائل روز جامعه دغدغه ما هستند. اما این قصه که درباره دانشگاه رفتن و قبول شدن بانوی ۶۰ ساله در رشته پزشکی است. طرح خوبی بود که علاوه بر موضوع اصلی آن پیرنگ های داستانی متفاوتی در خودش داشت. بالاخره مشکلاتی در خانواده با رفتن مادرشان به وجود می آمد. مثلا به خاطر سن او نگرانش بودند و یا می ترسیدند بدنام شوند، حتی شرایط کار فرزندانش نیز تحت تاثیر رفتن او به دانشگاه قرار می گرفت. و همین ها برایم ساخت این سریال را جذاب می کرد.

عامریان درباره شباهت سکانس هایی از این سریال با شرایط امروز جامعه تصریح کرد: من دنبال سیاست نیستم زیرا نه بلدم نه کارم این است و ترجیح می دهم وارد این فضا نشوم اما این که اکنون سریال «آنتن» در حال پخش شدن است. و همزمان هم به موضوعات روز جامعه شباهت پیدا کرده، اتفاقی بوده است.

وی افزود: درست است که در قسمت دوم، به اعتراضات دانشجویی پرداخته بودیم. و با جریانات امروز جامعه مصادف شد. اما طرح این سریال را ۱سال و نیم پیش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساترا ارائه کردیم که آن موقع این شرایط پیش نیامده بود. حتی فروردین ماه ۱۴۰۱ بود که به ساترا درخواست پروانه نمایش دادیم و آنقدر طول کشید تا پخش «آنتن» به این زمان رسید. تبلیغات را هم قبل از این داستان ها شروع کرده بودیم.

«آنتن» یک کمدی اجتماعی است

ابراهیم عامریان در پایان اظهار کرد: مجموعه «آنتن» سریالی اجتماعی و کمدی است. که مخاطب را می خنداند تا تلخی داستان را از بین ببرد و از ابتدا هم هدفمان همین بوده است.

این سریال درباره زنی مسن به نام گوهر است. که پس از فوت همسرش، یک سال برنامه‌ریزی شده و هدفمند درس می‌خواند. و در آزمون کنکور سراسری شرکت می کند. و در رشته پزشکی دانشگاه فرهیختگان پذیرفته می‌شود. بعد از این موفقیت گوهر با نوه‌اش هم‌دانشگاهی می‌شود. و همین اتفاق جالب، باعث به وجود آمدن ماجراهای بسیاری در خانواده آن‌ها و دانشگاه می‌شود.

در سریال «آنتن» پژمان جمشیدی، مرجانه گلچین، هادی کاظمی و الیکا عبدالرزاقی، رویا افشار، ارسلان قاسمی، بهنام تشکر،‌ سام نوری، نعیمه نظام دوست. سمانه منیری، صحرا اسداللهی، محمدجواد جعفرپور، عرفان ابراهیمی، ساره رشیدی، نیما مظاهری، مونا فائزپور. اصغر سمسارزاده، حمیدرضا نعیمی، مهیار مجیب و امیر دژاکام به ایفای نقش پرداخته اند.

این مجموعه چهارشنبه ها ساعت ۲۰ از پلتفرم نماوا منتشر می شود. تاکنون دو قسمت از آن نیز پخش شده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا