تلویزیون

ترکیب سریال‌های نوروزی سیما مشخص شد

تلویزیون با سریال‌های «زیرخاکی ۴»، «نون‌خ۵»، «رستگاری» و «هفت سر اژدها» به استقبال ماه مبارک رمضان و عید نوروز خواهد رفت.

به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز جزو ایام طلایی آنتن محسوب می‌شوند و هر سریال‌سازی تمایل دارد اثرش را در این مناسبت روانه آنتن کند. امسال همزمانی نوروز و رمضان اهمیت انتخاب سریال‌های مناسبتی را بیشتر کرده است. از مدت‌ها پیش نام سریال‌های متعدد به عنوان گزینه‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ مطرح شده است.

زیرخاکی

شبکه یک دو سریال «زیرخاکی ۴» و «نون‌خ۵» را برای مخاطب تدارک دیده است. پخش سریال «زیرخاکی ۴» از ابتدای ماه رمضان و آخرین هفته اسفند آغاز می‌شود. دومین سریال شبکه یک «نون‌خ۵» است که پس از ایام سوگواری شب‌های قدر از نیمه دوم فروردین روانه آنتن خواهد شد.

«زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود و یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است. در سریال «زیرخاکی۴» بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، رایان سرلک، نسرین نصرتی و اصغر نقی زاده به ایفای نقش پرداخته اند.

نون خ

فصل پنجم سریال کمدی «نون خ» ساخته سعید آقاخانی ۲۵ قسمت دارد که ۱۰ قسمت آن در چابهار می‌گذرد.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی و صهبا شرافتی از جمله بازیگران سریال هستند.

«نون خ» به نویسندگی امیر وفایی است که از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک به نمایش درآمد. «نون خ» در اصل مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. تاکنون ۴ فصل از این مجموعه ساخته شده است. که در نوروز سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شدند.

پس از چندین سال که سنت پخش سریال‌های ماورایی در ماه رمضان به دست فراموشی سپرده شده بود. شبکه دو بار دیگر سراغ ژانر ماورایی و معناگرا رفته و پای شیطان و فرشته و برزخ را وسط کشیده است.

رستگاری

مسعود ده‌نمکی که تهیه کنندگی و کارگردانی «رستگاری» را به عهده دارد تا امروز در ژانر‌های مختلف آثاری، چون دارا و ندار، معراجی‌ها، دادستان و آزادی مشروط را برای تلویزیون ساخته و قرار است. این بار با یک اثر ماورایی مهمان خانه‌ها شود.

مجموعه تلویزیونی رستگاری در مرکز سیمافیلم و در ۳۰ قسمت تهیه شده و در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

هفت سر اژدها

سریال تلویزیونی «هفت سر اژدها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که نام قبلی آن «طلاق» بود قرار است. ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از شبکه سه پخش شود.

درام سیاسی «هفت سر اژدها» در ژانر پلیسی، سیاسی ساخته شده و درباره مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز است. که به پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی می‌پردازد.

از بازیگران این سریال می‌توان به مجید واشقانی، جعفر دهقان، حمید صفت، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، زنده یاد شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب‌سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی و مهدی شاکریان اشاره کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایرنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا