سینمای جهان

برگزاری جشنواره فیلم ساندنس 2022 به صورت مجازی

جشنواره فیلم ساندنس که به صورت مجازی برگزار شد، برندگانش را معرفی کرد.

به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ساندنس که به صورت غیرفیزیکی برگزار شد با نمایش مراسم مجازی اهدای جوایز به کارش خاتمه داد. این مراسم بدون حضور مجری، فقط با نمایش مجموعه‌ای از بیانیه‌ها و ویدیوهای از پیش تهیه شده در ۲ ساعت از طریق توییتر پخش شد.

در این مراسم جایزه اصلی در بخش سینمای آمریکا به فیلم «نانی» ساخته نیکیاتو جوسو اهدا شد. که فیلمی در مورد یک مهاجر غیرقانونی است که از فرزند مادری دیگر مراقبت می‌کند تا پول لازم برای آوردن پسرش از سنگال را به دست آورد.

در همین بخش برنده جایزه تماشاگران هم «چا چا صاف واقعی» شد که کوپر رایف نویسنده و کارگردانش بود. جیمی داک هم برای فیلم «درختان نخل و خطوط برق» عنوان بهترین کارگردان را از آن خود کرد.

جایزه فیلم برگزیده مردم از همه بخش‌ها هم به «ناوالنی» رسید که مستندی از رهبر مخالفان روسیه است. این فیلم را دانیل روهر ساخته است.

با این حال هیات داوران در بخش بهترین مستند جایزه بهترین فیلم را به فیلمی از ویولت کلمبوس و بن کلاین با عنوان «تبعیدی‌ها» اهدا کرد که مروری دوباره از قتل عام در میدان تیان‌آنمن در سال ۱۹۸۹ در چین است و به گفتگو با شاهدان عینی پرداخته است.

در سال‌های اخیر فیلم منتخب در بخش بین‌المللی ساندنس به سکوی پرشی برای دیده شدن بدل شده است که «کندو» و «فرار کن» از جمله آنها بوده‌اند. انتظار می‌رود برنده جایزه بزرگ بخش بین‌المللی امسال یعنی «اوتاما» ساخته آلخاندور لویازا گریسی که تصویرگر یک زوج بولیویایی سالخورده است که تصمیم می‌گیرند خانه خود را که در معرض تغییرات آب و هوایی است، رها کنند از همین حالا موقعیت خوبی برای اسکار آینده به دست آورده باشد.

در بخش بین‌المللی جایزه مخاطبان نصیب «عکس دختر» شد و جایزه بهترین کارگردان به مارینا ار گورباخ برای «کلوندیک» رسید. جایزه ویژه هیات داوران هم به فیلم «لئونور هرگز نمی‌میرد» تعلق گرفت.

برگزار کنندگان ساندنس که امیدوار بودند امسال بتوانند به صورت مجازی و حضوری این جشنواره را برگزار کنند در نهایت به دلیل شیوع اومیکرون برنامه را به صورت آنلاین برگزار کردند که ضربه‌ای برای حامیان مالی و شماری از فیلمسازانی بود که راهی پارک سیتی شده بودند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا