سینمای جهان

اهدای جوایز حلقه منتقدان «لندن» به فیلم «قدرت سگ»

حلقه منتقدان لندن بهترین های سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد.

به نقل از ورایتی، فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون، یکشنبه شب ۶ فوریه برنده چهار جایزه اصلی چهل و دومین دوره جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن شد.

فیلم «قدرت سگ» توانست جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (کمپیون)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (بندیکت کامبربچ) و بهترین بازیگر مکمل مرد (کودی اسمیت مک فی) را دریافت کند.

«قدرت سگ» دومین اثر کمپیون است. که توانست باارزش ترین جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن را کسب کند. این فیلمساز ۲۸ سال پیش با فیلم «پیانو» به این افتخار دست یافته بود.

در این دوره از جوایز فیلم لندن، اولیویا کلمن برای فیلم «دختر گمشده» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. کلمن که چند روز پیش در دریافت نامزدی جایزه بفتا ناکام ماند پیش از این دو بار از حلقه منتقدان فیلم لندن جایزه کسب کرده بود.

یکی دیگر جوایز مهم این دوره حلقه منتقدان، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان بود. که به فیلم «ماشین من را بران» ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن رسید. هاماگوچی به همراه تاکاماسا اوئه جایزه بهترین فیلمنامه را نیز برای این فیلم دریافت کردند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا