سینمای جهان

فورد کاپولا به فیلم‌های خوب هالیوودی هم تاخت

کارگردان سرشناس «پدر خوانده» فرانسیس فورد کاپولا، فیلم‌های خوب استودیویی مانند «تل ماسه» و «زمانی برای مردن نیست»‌ را شبیه هم خواند.

به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا که سال ۲۰۱۹ فیلم‌های مارول را نفرت‌انگیز خواند. و از نظرات انتقادی اسکورسیزی که فیلم‌های ابرقهرمانی را موجب آسیب رساندن به صنعت سینما نامیده بود حمایت کرد. یک بار دیگر زبان به انتقاد از صنعت سینمای این روزها گشود.

البته آن زمان کاپولا بعدتر توضیح داد که منظورش از نفرت‌انگیز تنها فیلم‌های مارول نیست و صنعت سینمای روز، تجارت را بر هنر ارجح می‌داند.

این کارگردان نامدار بار دیگر و به تازگی در مصاحبه‌ای که با مجله GQ انجام داده از وضعیت استودیوهای هالیوود و فیلم‌های تولیدی آنها و یکنواختی تولیدات مارول اظهار تاسف کرده است.

فورد کاپولا گفت: «قبلا فیلم‌های استودیویی وجود داشت. اکنون فیلم‌های مارول وجود دارد و فیلم مارول چیست؟ فیلم‌هایی که بارها و بارها و بارها و بارها از روی یک الگوی اولیه ساخته می‌شود تا متفاوت به نظر برسد».

این کارگردان حتی فیلم‌های خوب و قابل توجه استودیویی امروز را هم مشابه هم می‌داند و گفته است: «افراد بااستعداد – مثلاً سازندگان «تل‌ماسه» ساخته دنی ویلنوو که یک هنرمند فوق‌العاده بااستعداد و توانا است یا «زمانی برای مردن نیست» ساخته کری فوکوناگا که هنرمندی درخشانی است- این فیلم‌ها را ساخته‌اند اما می‌توانی سراغ آن‌ها بروی و سکانس‌هایی از آن‌ها را برداری و حتی جای همدیگر بگذاری. مثلاً سکانسی که اتومبیل‌ها همگی با هم برخورد می‌کنند».

سازنده «پدر خوانده» افزود: «همه این فیلم‌ها چنین صحنه‌هایی دارند و تقریباً مجبورند داشته باشند تا بتوانند بودجه ساخت را کاهش دهند و این اوضاع فیلم‌های خوب و فیلمسازان بااستعداد است».

کاپولا دو سال قبل هم گفته بود: «علت این شباهت فیلم‌ها ریسک نکردن در تولید است. وقتی اسکورسیزی می‌گوید فیلم‌های مارول سینما نیستند، حق دارد، زیرا انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم؛ کمی روشنگری، کمی آگاهی، کمی الهام بگیریم. نمی‌دانم چطور ممکن است کسی با تماشای مکرر فیلم‌های مارول چیزی به دست آورد. چیزی که ریسکی هم در ساخت آن نباشد».

کاپولا از سال ۲۰۱۱ که «توئیکست» را ساخت دیگر فیلمی نساخته و اکنون در حال آماده‌سازی تولید «مگالوپولیس» است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا