سینمای جهان

«مل گیبسون» علیه واینستین شهادت می‌دهد

یک قاضی حکم داد که «مل گیبسون» می تواند برای شهادت علیه «هاروی واینستین» در دادگاه آتی این تهیه کننده متهم به تجاوز جنسی در لس آنجلس فراخوانده شود.

به نقل از ورایتی، «مل گیبسون» بازیگر و کاگردان برنده اسکار قرار است در مورد یکی از شاکیان پرنده تجاوز جنسی «هاروی واینستین» مرتبط با سال ۲۰۱۰ به دادگاه برود چرا که شاکی پرونده ادعا کرده پس از تجاوز، «مل گیبسون» را در این باره مطلع کرده است.

رابطه میان «مل گیبسون» و «هاروی واینستین» از پیش تیره است چرا که «واینستین» با انتقاد از فیلم «مصائب مسیح» در کتابی با عنوان «چشم‌اندازه مصائب مسیح»، فیلم موفق «گیبسون» را به چالش کشیده بود، موضوعی که وکیل «واینستین به آن اشاره کرده و شهادت احتمالی «مل گیبسون» در دادگاه را نتیجه کینه و مشکل شخصی دانسته است.

«واینستین» ۷۰ ساله، دو سال پیش و در دادگاه نیویورک پس از محکوم شدن به چند مورد تجاوز جنسی، حکم ۲۳ سال زندان گرفت. و حالا دادگاهی جدید در مورد چند پرونده مشابه برای این تهیه‌کننده بدنام در حال برگزاری است. که می‌تواند با ۱۴۰ سال حبس دیگر برای همراه شود.

ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که اولین بار توسط هفته‌نامه نیویورکر فاش شد. آغاز جنبش‌ Metoo# در هالیوود را موجب شد. که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده جنسی از زنان در سینمای هالیوود است.

«واینستین» در ابتدا یکی از بنیانگذاران کمپانی «میرامکس» بود که ساخت فیلم‌های موفق و مستقلی چون «داستان عامه پسند» را در کارنامه داشت. و سپس به همراه برادرش «باب» در سال ۲۰۰۵ کمپانی فیلمسازی «واینستاین» را راه‌اندازی کردند.

وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد. و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا