سینمای جهان

انتقاد تند استیون اسپیلبرگ از HBO Max

استیون اسپیلبرگ در مصاحبه جدیدی می‌گوید پلتفرم استریم اچ‌بی‌او مکس چند دوست فیلمساز او را قربانی اهداف خود کرده است.

«استیون اسپیلبرگ» در مصاحبه جدیدی با «نیویورک تایمز» از پلتفرم استریم اچ‌بی‌او مکس به خاطر قربانی کردن فیلمسازان برای اهداف تجاری به‌شدت انتقاد کرده است. این کارگردان برنده اسکار به تصمیم برادران وارنر برای پخش همه فیلم‌های استودیو در اچ‌بی‌او مکس همزمان با اکران در سالن‌های سینما که در میان مدیران وارنر «پروژه پاپ‌کورن» نامیده می‌شد ارجاع می‌دهد و می‌گوید این اقدام سنت سینماروها را تغییر داده است.

استیون اسپیلبرگ می‌گوید: «پاندمی فرصتی برای پلتفرم‌های استریم ایجاد کرد که مشترکین خود را به سطحی بی‌سابقه‌ای برسانند و نیز برخی از بهترین دوستان فیلمساز من را قربانی کنند چرا که فیلم‌های آنان طبق سنت‌های گذشته در سالن‌های سینما اکران نمی‌شد. منفعت بردند و فیلم‌ها ناگهان، در این موردی که از آن حرف می‌زنم، به اچ‌بی‌او مکس تبعید شدند. و بعد همه‌چیز شروع کرد به تغییر کردن.»

اسپیلبرگ ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم مخاطبین بزرگسال‌تر خوشحال شدند که نیازی نیست روی پاپ‌کورن‌های چسبناک [در سالن‌های سینما] قدم بگذارند. اما من واقعاً باور دارم که برای همین مخاطبین بزرگسال‌تر، به محض اینکه وارد سالن سینما شوند. جادوی بودن در یک موقعیت اجتماعی با مشتی غریبه نیروبخش است… به فیلم‌ها بستگی دارد که به اندازه کافی خوب باشند و وقتی نور سالن بازگشت همه تماشاگران را وادار به گفتن این موضوع به یکدیگر کنند.»

این فیلمساز «الویس» (Elvis) را یکی از فیلم‌هایی می‌داند که امید به آینده را در او زنده نگه می‌دارد. اسپیلبرگ می‌گوید: «تردیدی نیست که دنباله‌های بزرگ و فیلم‌های مارول و دی‌سی و پیکسار و بعضی از فیلم‌های انیمیشن و ژانر وحشت هنوز جایگاه خودشان را در جامعه دارند.»

استیون اسپیلبرگ اضافه می‌کند: «امیدبخش بود که «الویس» در بازار داخلی ۱۰۰ میلیون دلار فروخت. بسیاری از مخاطبین بزرگسال این فیلم را دیدند، و این به من امید داد که مردم با پایان پاندمی به سالن‌ها بازمی‌گردند. فکر می‌کنم سینما بازخواهد گشت. واقعاً چنین باوری دارم.»

این کارگردان در ادامه می‌گوید اهمیت پلتفرم‌های استریم را درک می‌کند: «فیلم «پست» (The Post) را به عنوان بیانیه‌ای سیاسی در مورد زمانه خود و به واسطه تأمل روی دولت نیکسون ساختم. و فکر کردیم که تأملی مهم بود تا مردم درک کنند چه اتفاقی در کشور در حال وقوع است. نمی‌دانم اگر فیلمنامه را پس از پاندمی به من می‌دادند. آن فیلم را برای اپل می‌ساختم یا نتفلیکس و به دست میلیون‌ها انسان می‌رساندم. چون برای میلیون‌ها انسان حرفی برای گفتن داشت. و ما هیچ‌وقت نمی‌توانستیم میلیون‌ها نفر را به سالن‌های سینما بکشانیم و آن اختلاف را جبران کنیم. به قدری تغییر ایجاد شده که می‌توانم چنین ادعایی کنم.»

استیون اسپیلبرگ از ۱۱ نوامبر فیلم «فابلمن‌ها» (The Fabelmans) را روی پرده دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا