سینمای جهان

استیون اسپیلبرگ به دنبال کارگردانی یک سریال

استیون اسپیلبرگ در آخرین مصاحبه خود گفت: اگر Mare of Easttown به من پیشنهاد می‌شد می‌ساختمش؛ Lincoln می‌توانست یک سریال شش ساعته باشد

«استیون اسپیلبرگ» در مصاحبه با پادکست «اسمارتلس» اعلام کرد که برنامه‌هایی برای کارگردانی پروژه‌های تلویزیونی دارد. این فیلمساز که به تازگی با «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) برنده گلدن گلوب شده، با تلویزیون بیگانه نیست و سریال «گروه برادران» (Band of Brothers) را در مقام تهیه‌کننده در اچ‌بی‌او داشته است. او فیلم تلویزیونی «دوئل» (Duel) و سریال «گالری شبانه» (Night Gallery) را نیز در کارنامه دارد اما تاکنون یک سریال تلویزیونی اپیزودیک را کارگردانی نکرده است.

اسپیلبرگ در این مصاحبه می‌گوید اگر «مر از ایست‌تون» (Mare of Easttown) با بازی «کیت وینسلت» را به او پیشنهاد می‌کردند حاضر بود آن را کارگردانی کند.: «به قالب-بلند رغبت دارم، و یک روز، یک سریال با قالب-بلند کارگردانی خواهم کرد. یعنی، اگر یک نفر «مر از ایست‌تون» را برای من می‌آورد، آن را می‌ساختم. [می‌خندد] داستانی بود که به زیبایی کارگردانی شد.»

وینسلت در این سریال نقش یک کارآگاه در شهری کوچک را بازی می‌کند. «مر از ایست‌تون» برنده چندین جایزه امی از جمله بهترین مینی‌سریال شد.

استیون اسپیلبرگ در ادامه فاش می‌کند که فیلم «لینکلن» (Lincoln) او در مقطعی قرار بود یک مینی‌سریال شش ساعته باشد: «می‌خواستم «لینکلن» را به شکل یک [سریال] شش ساعته بسازم چون نمی‌توانستم همه سرمایه فیلم را تأمین کنم. هیچ‌کس اعتقادی به آن نداشت… به هر دری زدم و همه از آن روگردان شدند. آماده بودم تا با اچ‌بی‌او قرارداد ببندم و تا شش ساعت طولانی‌اش کنم. اولین پیش‌نویس فیلمنامه «تونی کوشنر» ۵۵۰ صفحه بود، بنابراین شرایطش را داشتم! متن آن را داشتم. نمی‌دانم که آیا می‌توانستم «دنیل دی-لوییس» را راضی کنم در سریالی شش ساعته بازی کند یا نه، اما در مرز انجامش بودم.»

«لینکلن» ۲۷۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و ۱۲ نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرد. این فیلم اسکار بهترین طراحی صحنه و بهترین بازیگر مرد برای دی-لوییس را برنده شد.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا