سینمای جهان

«زندگی‌ های گذشته» در صدر آرای منتقدان در برلین

فیلم سینمایی «زندگی‌ های گذشته» ساخته «سلین سانگ» در نیمه راه جشنواره برلین، تاکنون بالاترین امتیاز را در جدول منتقدان اسکرین درباره فیلم‌های بخش مسابقه اصلی دریافت کرده است.

به نقل از اسکرین، «زندگی‌ های گذشته» محصول کشور آمریکا که با مجموعه‌ای از بازیگران آمریکایی و کره‌ای مقابل دوربین رفته است تاکنون موفق به دریافت ۴ ستاره کامل از سوی چهار منتقد سینمایی شده و با مجموع امتیاز ۳.۶، در صدر جدول فیلم‌های بخش مسابقه هفتاد و سومین جشنواره برلین از نگاه منتقدان نشریه اسکرین قرار داد.

زندگی‌ های گذشته فیلم که نخستین ساخته بلند «سلین سانگ» است، داستان دو دوست دوران کودکی از کره جنوبی را دنبال می کند که برای چند روز در نیویورک دوباره به هم متصل می‌شوند. این فیلم در اولین نمایش جهانی خود ماه گذشته در جشنواره ساندنس به نمایش گذاشته شد.

در رتبه بعدی، درام چینی «برج بدون سایه» ساخته «ژانگ لو» قرار با امتیاز ۲.۶ قرار دارد. این فیلم درباره یک مرد میانسال و منتقد غذا است که با عکاسش در غذاخوری های محلی پکن پرسه می‌زند در حالی که سعی می کند دیدگاه جدیدی از زندگی پیدا کند.

فیلم «مانودروم» از «جان ترنگوف» و «دیسکو بوی» به کارگردانی «جیاکومو آبروزز» هر کدام با امتیاز ۲.۴ رتبه‌های بعدی را در جدول منتقدان اسکرین به خود اختصاص داده‌اند.  درام بریتانیایی-آمریکایی «مانودروم» با بازی «جسی آیزنبرگ» و «آدرین برود» درباره مردی است که با خانواده‌ای مرموز آشنا می شود.

فیلم سینمایی «دیسکو بوی» که با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شده، داستان یک جنگجوی فرانسوی و مردی را در هم می آمیزد که سعی دارد روستای خود در دلتای نیجر را از دست شرکت‌های نفتی نجات دهد.

در دوره هفتاد و سوم جشنواره برلین در مجموع ۱۹ فیلم به بخش مسابقه اصلی راه یافته‌اند و برای کسب خرس طلای بهترین فیلم و دیگر جوایز اصلی رقابت می‌کنند. «بلک بری» به کارگردانی «مت جانسون»، «گاوآهن» به کارگردانی «فیلیپ گارل»، «اینگبورگ باخمن – سفر به صحرا» به کارگردانی «مارگارت فون تروتا»، «در آتش» به کارگردانی «کریستین پتزولد»، «سر سخت» به کارگردانی «نیکلاس فیلیبر» و «یک روز همه چیز را بهم خواهیم گفت» از امیلی عاطف (سینماگر ایرانی تبار) از جمله دیگر فیلم‌های بخش مسابقه اصلی هستند.

«کریستین استورات» بازیگر آمریکایی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی برلیناله را بر عهده دارد و در کنار او گلشیفته فراهانی، «والسکا گریسباخ» کارگردان و نویسنده (آلمان)، «رادو جود» کارگردان و فیلمنامه نویس (رومانی)، «فرانسین مایسلر» کارگردان و تهیه کننده (آمریکا)، «کارلا سیمون» کارگردان و فیلمنامه نویس (اسپانیا) و «جانی تو» کارگردان و تهیه کننده (هنگ کنگ، چین) دیگر اعضای داوری انتخاب برنده خرس طلای بهترین فیلم، خرس نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران و همچنین جوایز خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی، جایزه هیات داوران، بازیگر نقش اصلی، نقش مکمل، فیلمنامه و دستاورد هنری هستند.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا