سینمای جهان

مارتین اسکورسیزی و آهنگساز فقید فیلمش جایزه می‌گیرند

مارتین اسکورسیزی و رابی رابرتسون جایزه «روح همکاری» را از انجمن آهنگسازان و ترانه‌نویسان دریافت می‌کنند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن آهنگسازان و ترانه سراهای آمریکا در مراسم امسال خود که ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) برگزار می‌شود، از مارتین اسکورسیزی و رابی رابرتسون فقید با اهدای جایزه روح همکاری تجلیل می‌کند.

این جایزه برای گرامیداشت رابطه آهنگساز/کارگردانی که مجموعه‌ای از آثار شگفت‌انگیز را با همکاری هم خلق کرده‌اند، اهدا می‌شود. همکاری رابرتسون و اسکورسیزی شامل فیلم‌هایی چون «گاو خشمگین»، «شاترآیلند»، «گرگ وال‌استریت»، «سکوت»، «ایرلندی» و «قاتلان ماه کامل» می‌شود.

دریافت کنندگان پیشین جایزه روح همکاری عبارتند از توماس نیومن و سم مندس، ترنس بلانچارد و اسپایک لی، کارتر بورول و برادران کوئن، جاستین هورویتز و دمین شازل که سال پیش این جایزه را بردند.

نامزدهای مشترک جوایز این انجمن با اسکار امسال شامل بیلی آیلیش و فینیاس اوکانل برای «باربی»، مارک رونسون و اندرو وایات برای «باربی»، جان باتیست و دن ویلسون برای «سمفونی آمریکایی» و دایان وارن برای «فلیمینگ هات» در بخش ترانه‌سراها هستند. آهنگسازانی که هم نامزدی اسکار و هم نامزدی این انجمن را دریافت کردند شامل لودویگ گورانسون برای «اوپنهایمر»، لورا کارپمن برای «داستان آمریکایی» و رابرتسون فقید برای «قاتلان ماه کامل» هستند.

رابی رابرتسون ۱۸ مرداد امسال در ۸۰ سالگی درگذشت و مارتین اسکورسیزی با ادای احترام به همکار قدیمی‌اش نوشت: همیشه می‌توانستم به عنوان یک محرم نزد او بروم. یک همکار، یک مشاور و سعی کردم برای او هم همینطور باشم.

رابی رابرتسون در طول ۴ دهه برای شماری از فیلم‌های این کارگردان موسیقی ساخت و این همکاری با «سلطان کمدی» در سال ۱۹۸۲ با بازی رابرت دنیرو در نقش یک استندآپ کمدین آماتور که وسواس زیادی برای دستیابی به شهرت دارد، شروع شد.

انجمن آهنگسازان و ترانه‌نویسان سازمان اصلی آهنگسازان و ترانه‌سرایان فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و تئاتر موزیکال آمریکا است و سال ۱۹۸۳ تاسیس شده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا