سینمای جهان

درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری نولان از «اوپنهایمر»

کریستوفر نولان نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار از ساخت فیلم «اوپنهایمر» و موفقیت بزرگ آن کسب کرد.

به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان که برای ساخت «اوپنهایمر» برنده بهترین کارگردانی در نود و ششمین دوره جوایز اسکار شد. یک جایزه اسکار هم همراه همسرش برای تهیه‌کنندگی «اوپنهایمر» به خانه برد، اما دستاورد نهایی او برای ساخت این درام بسیار بزرگتر از همه اینها بود و گفته می‌شود او از نظر مالی نیز با این فیلم برد بزرگی کرده است.

به گفته منابع آگاه، دستمزد نولان برای ساخت فیلمی که درباره زندگی دانشمند برجسته فیزیک رابرت اوپنهایمر و نقش او در شکل گرفتن بمب اتمی بود، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار است. این رقم شامل دستمزد به عنوان کارگردان، پاداش، سهم از موفقیت در گیشه سینماها و دریافت جایزه برای جوایز دوقلوی اسکار است.

یونیورسال این فیلم را که در مجموع ۷ جایزه اسکار، از جمله جوایز کیلین مورفی و رابرت داونی جونیور در ۲ بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را هم برده، با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته است. این فیلم پس از اکران در ۱۹ جولای و رقابت تنگاتنگ با «باربی» و خلق پدیده «باربنهایمر»، ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت که با در نظر گرفتن رتبه R و ۳ ساعته بودن فیلم، فوق‌العاده است. هر یک از این ویژگی‌ها معمولا مانعی برای جذب مخاطب محسوب می‌شوند. همچنین این فیلم پرفروش‌ترین برنده بهترین فیلم اسکار پس از «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در سال ۲۰۰۴ است.

با دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار، «اوپنهایمر» دوباره از این آخر هفته در ۱۰۰۰ سالن سینما اکران می‌شود. و ادامه فروش آن می‌تواند این فیلم را به فروش یک میلیارد دلار برساند که به معنی درآمد باز هم بیشتر برای نولان خواهد بود.

اکنون همه نگاه‌ها به این است که نولان که نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «اوپنهایمر» بود برای فیلم بعدی‌اش چه در سر دارد. برخی می‌گویند او به سراغ بازسازی فیلم معمایی مهیج «زندانی» می‌رود که با اقتباس از سریال دهه ۱۹۶۰ پاتریک مک گوهان ساخته خواهد شد. نولان سال ۲۰۰۹ این پروژه را در سر داشت، اما وقتی AMC «زندانی‌ها» را در قالب یک مینی سریال ۶ قسمتی با بازی جیم کاویزل در کنار ایان مک کلن و روث ویلسون، ساخت، نولان از صرافت آن افتاد. برخی دیگر هم می‌گویند. او نوشتن فیلمنامه جدیدی را آغاز خواهد کرد.

برادران وارنر و یونیورسال ۲ استودیویی هستند. که احتمالا رقابت برای همکاری با نولان را ادامه می‌دهند. و به نظر می‌‎رسد نولان بخواهد با یونیورسال ادامه دهد زیرا این کمپانی بود که موجب شد. موفقیتی را کسب کند که در همکاری با برادران وارنر هرگز نتوانسته به آن برسد. نولان چندین فیلم از جمله سه‌گانه «شوالیه تاریکی» را با برادران وارنر ساخته است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا