اکران فیلم «جوکر: جنون مشترک» در چین تأیید شد

فیلم «جوکر: جنون مشترک» به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا، پس از موفقیت نسخه اول، در تاریخ ۱۶ اکتبر در چین اکران خواهد شد.

به گزارش سینما شارپ، فیلم برنده اسکار «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، در چین منتشر نشد، اما دنباله آن، «جوکر: جنون مشترک»، برای اکران در تاریخ ۱۶ اکتبر در این کشور تأیید شده است. حساب‌های رسمی کمپانی‌های وارنر برادرز و دی‌سی در ویبو این تاریخ را اعلام کردند.

فیلم «جوکر: جنون مشترک» با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا، نخستین اکران جهانی خود را در اوایل سپتامبر در جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد. و با تشویق ۱۲ دقیقه‌ای مواجه شد. این فیلم از ۲ اکتبر در خارج از کشور به نمایش در می‌آید. و اکران داخلی آن از ۴ اکتبر آغاز می‌شود.

همانند فیلم اول تاد فیلیپس، این فیلم نیز با درجه سنی بزرگسال (R) همراه است، اما به دلیل محتوای کم‌تر خشونت‌آمیز، موفق به دریافت مجوز پخش در چین شد. فیلم اول همزمان با اعتراضات دموکراسی‌خواهانه در هنگ‌کنگ اکران شد، جایی که شخصیت جوکر به عنوان نمادی از مقاومت پذیرفته شد. اگرچه انتشار فیلم‌های بزرگسال در چین معمول نیست، اما برخی فیلم‌های R-rated آمریکایی مانند «ددپول و وولورین» و «بیگانه: رومیولوس» در سال جاری در این بازار پخش شده‌اند.

فیلم «جوکر: جنون مشترک» پس از هفته طلایی در چین اکران می‌شود. بازار چین تابستان ضعیفی را برای فیلم‌های محلی تجربه کرده و جشنواره اواسط پاییز نیز نتایج ضعیفی داشت.

نسخه اول «جوکر» در سال ۲۰۱۹، ۱۱ نامزدی اسکار کسب کرد. که از میان آن‌ها دو جایزه را برای فینیکس در نقش بهترین بازیگر مرد و هیلدور گونادوتیر برای موسیقی متن برنده شد. این فیلم با وجود عدم انتشار در چین، ۱.۰۷۹ میلیارد دلار در سطح جهانی فروش داشت. و اولین فیلم بزرگسال بود که از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد. و به بزرگ‌ترین فیلم R-rated تاریخ تبدیل شد (اخیراً توسط ددپول و وولورین از این عنوان کنار زده شد).

فیلم «جنون مشترک» که پیش‌بینی می‌شود. در افتتاحیه داخلی بیش از ۷۰ میلیون دلار بفروشد. یک درام جنایی با عناصر موسیقی است. که در آن آرتور فلک (فینیکس) در بیمارستان ایالتی آرکهام بستری شده و در انتظار محاکمه برای جرایم خود به عنوان جوکر است. او در حالی که با هویت دوگانه خود مبارزه می‌کند، عشق واقعی خود را در هارلین «لی» کوینل، معروف به هارلی کوئین (لیدی گاگا) می‌یابد و همچنین موسیقی را که همیشه درون او بوده، کشف می‌کند. برندان گلیسون، کاترین کینر، جیکوب لوفلند و هری لاوتی نیز در این فیلم حضور دارند و زازی بیتز نیز به عنوان سوفی از فیلم اول بازمی‌گردد.

در جشنواره ونیز، تاد فیلیپس درباره تصمیم خود برای استفاده از موسیقی در این دنباله صحبت کرد و اشاره کرد که این ایده را در زمان فیلمبرداری فیلم اول با فینیکس مطرح کرده بود. فیلیپس گفت: «اگر به یاد داشته باشید، در فیلم اول، آرتور نوعی موسیقایی درون خود دارد. او اغلب برای بیان احساساتش می‌رقصد و موسیقی هیلدور گونادوتیر تقریباً یک شخصیت در فیلم است.»

خروج از نسخه موبایل